Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Teleobiektyw zoom przeznaczony do kompaktowych aparatów z wymienną optyką systemu Mikro Cztery Trzecie. Zakres ogniskowych: 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm w formacie 35 mm), światło: f/4-5,6. MEGA O.I.S. - optyczny stabilizator obrazu kompensujący drgania. Średnica filtra: 67 mm.
Wymiary: ok. 73,4 x 126 mm. Waga: 520 g.
Wydajność super telefoto w kompaktowym i lekkim obiektywie zoom. Ogniskowa 100‑400mm (odpowiednik 200-800mm dla formatu małoobrazkowego) pozwala na sesje zarówno telefoto, jak i telemakro. Dodatkowe telekonwertery MC‑14 i MC‑20 pozwalają na uzyskanie ogniskowej 800 mm (odpowiednik 1600mm). Obiektyw posiada wbudowaną stabilizację obrazu oraz system uszczelnień, dzięki któremu możesz z niego korzystać w każdych warunkach.
Panasonic LEICA DG Vario-Elmar 100-400mm f/4-6.3 ASPH. POWER O.I.S. to najwyższej klasy telezoom dla systemu Micro 4/3. Ogniskowa 100-400mm (odpowiednik ogniskowej 200-800mm dla formatu małoobrazkowego) doskonale sprawdzi się w filmie i fotografii przyrody, sportu, portrecie czy zdjęciach telemakro. Bardzo wydajna stabilizacja obrazu POWER O.I.S. umożliwia fotografowanie "z ręki" nawet w słabym świetle lub kiedy używamy dłuższych ogniskowych. Solidna, uszczelniana konstrukcja umożliwia pracę z obiektywem nawet w trudnych warunkach pogodowych.
Najwyższej klasy teleobiektyw systemu Mikro 4/3 stworzony dla profesjonalistów. Dzięki wbudowanemu telekonwerterowi 1,25x ogniskowa może osiągnąć 500mm (1000mm dla formatu pełnoklatkowego), a dzięki dodatkowemu konwerterowi MC‑20 uzyskujemy niesamowitą ogniskową 1000mm(odpowiednik 2000mm). 5‑osiowa stabilizacja obrazu pozwala na kompensatę do 8 kroków EV, co z kompatybilnym aparatem gwarantuje idealnie ostre zdjęcia. Dodatkowo obiektyw posiada uznany system uszczelnień, a także precyzyjny i szybki autofokus.
Stałoogniskowy manualny obiektyw typu rybie oko zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą Mikro 4/3.
Wymiary: 99,9 x 77,8 mm. Waga: 450 g.
Ultraszerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami z matrycą Mikro 4/3. Obiektyw jest wyposażony w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie
Wymiary: 130,9 x 87 mm. Waga: 630 g.
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw typu rybie oko przeznaczony do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu Mikro 4/3.
Wymiary: 57,9 x 73,6 mm. Waga: 260 g.
Jasny, manualny obiektyw typu rybie oko przeznaczony do filmowania aparatami z matrycami Mikro 4/3.
Wymiary: 97,5 x 81,6 mm. Waga: 530 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania bezlusterkowcami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą Mikro 4/3.
Wymiary: 120,9 x 87 mm. Waga: 650 g.
Jasny obiektyw Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS II jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych oraz aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę Mikro 4/3.
Wymiary: 114,2 x 83mm. Waga produktu: 620g.
Stałoogniskowy jasny obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania bezlustekowcami. Przeznaczony jest do aparatów z matrycą Mikro 4/3.
Wymiary: 122,3 x 83mm. Waga: 635g.
Stałoogniskowy, szerokokątny, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Ogniskowa 24 mm, maks. otwór względny T1.5. Mocowanie Mikro 4/3
Wymiary: 121,7 x 117,6 mm.
Waga: 1180 g.
Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny zaprojektowany do filmowania lustrzankami. Przeznaczony jest do aparatów wyposażonych w matryce Mikro 4/3.
Wymiary: 136,3 x 83 mm. Waga: 770 g.
Obiektyw filmowy o ogniskowej 50 mm przeznaczony do kamer i lustrzanek wyposażonych w matryce Mikro 4/3. Jasność T1.5 (f/1,4) umożliwia pracę w trudnych warunkach oświetleniowych oraz zapewnia doskonałą plastykę i niewielką głębię ostrości.
Wymiary: 81,6 x 72,2 mm. Waga: 555 g.
Stałoogniskowy, standardowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Ogniskowa 50 mm, maks. otwór względny T1.5.
Wymiary: 121,7 x 117,6 mm.
Waga: 1160 g.
Najwyższej klasy, bardzo jasny, stałoogniskowy obiektyw, przeznaczony do kamer filmowych kompatybilny również ze standardowymi aparatami 35 mm, a także aparatami APS-C.
Stałoogniskowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania aparatami wyposażonymi w matryce Mikro 4/3. Ogniskowa 85 mm, maks. otwór względny f/1,5.
Wymiary: 121,7 x 117,6 mm. Waga: 1245 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z aparatami wyposażonymi w matryce Mikro 4/3 przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 147,9 x 81.6 mm. Waga: 730 g.
DMW-TC14 umożliwia wykonywanie zbliżeń oddalonych obiektów. Ogniskowa zostaje przedłużona z 200 mm do 280 mm (odpowiednik dla obiektywu 35 mm: z 400 mm do 560 mm) konwerter 1,4x ściemnia o jedną przysłonę — wystarczy zamocować go za obiektywem. Możliwość zamocowania LEICA DG 200mm (H-ES200).
DMW-TC20 umożliwia wykonywanie zbliżeń oddalonych obiektów. Ogniskowa zostaje przedłużona z 200 mm do 400 mm (odpowiednik dla obiektywu 35 mm: z 400 mm do 800 mm) — wystarczy zamocować go za obiektywem. Możliwość zamocowania do H-ES200.
Konwerter pozwalający podłączyć obiektywy z mocowaniem Canon EF do kamery Blackmagic Pocket Cinema Camera (BMPCC). Dzięki układowi soczewek konwerter zwiększa maks. otwór względny obiektywu (o 1 i 2/3 stopnia EV) oraz zwiększa kąt widzenia.
Średnica: 70 mm. Waga: 176 g.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
szerokokątny, jasny, stałoogniskowy obiektyw. Został zaprojektowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce APS-C.
Irix Cine 30mm T1.5 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy zaprojektowany z myślą o pracy w standardzie Ultra HD 8K. Obiektyw idealnie sprawdzi się podczas wywiadów, reportaży czy po prostu do tworzenia szerokich ujęć filmowych. Jego format obrazu, 43,3 mm (po przekątnej) całkowicie pokrywa każdy rozmiar matrycy od pełnoklatkowej 35 do matrycy 1/3′′.
Irix 21mm jest naszym najszerszym obiektywem, który idealnie dopełnia linię obiektywów Irix Cine z przysłoną T1.5, dzięki czemu masz możliwość spójnego filmowania całym zestawem, również przy szeroko otwartej przysłonie. Z tak szerokim obiektywem, możesz w łatwy sposób osiągnąć niesamowity bokeh mając jednocześnie zapewnione takie same kolory, kontrast oraz jasność jak przy zastosowaniu obiektywów Irix Cine 30mm i 45mm.
Irix Cine 150mm T3.0 Tele jest bratem bliźniakiem obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro, ale został zaprojektowany specjalnie do pracy przy dłuższych odległościach od filmowanego obiektu. Charakteryzuje się przede wszystkim przeprojektowanym mechanizmem ustawiania ostrości - pozwalającym na znacznie większą precyzję w zakresie od 2 metrów do nieskończoności.
Obiektywy z serii T1.5. pozwolą Ci rozpocząć filmowanie tu i teraz. Zestaw składa się z trzech najpopularniejszych ogniskowych, które świetnie sprawdzą się zarówno na pełnoklatkowych matrycach, jak i cropach typu Super35. Dzięki wartości transmisji T1.5 będziesz mógł pracować w każdych warunkach, niezależnie od panującego oświetlenia. Każdy z obiektywów różni się polem widzenia o około 20 stopni. Dzięki temu świetnie ze sobą współpracują pokrywając idealnie zakres od ~80 do ~40 stopni.
Zestaw produkcyjny pozwoli Ci z łatwością rozpocząć pracę na każdym planie
filmowym. Wszystkie obiektywy stanowią podstawę do realizacji każdej produkcji,
sprawdzając się idealnie podczas ujęć otwierających scenę aż po ekstremalne zbliżenia
na planie filmowym. Obiektywy posiadają standard Irix Cine, dzięki czemu zapewniają
spójny wygląd w całym zakresie, który nie tylko się wyróżnia, ale także ułatwia
postprodukcję. Stwórz vintage’owy wygląd wraz z unikalnym efektem bokeh zachowując
kolory oraz detale dzięki obiektywom Irix.
Zestaw, który z łatwością pozwoli Ci zrealizować pracę na każdym planie filmowym. Wszystkie pięć obiektywów pozwolą Ci nakręcić wszystko, czego będzie potrzebował Twój klient, od niesamowitych ujęć nieruchomości po ekstremalne zbliżenia. Wszystkie obiektywy pasują do siebie zapewniając spójny wygląd w całej gamie, który nie tylko się wyróżnia, ale także znacznie ułatwia postprodukcję. Stwórz vintage’owy wygląd wraz z unikalnym efektem bokeh zachowując kolory oraz detale dzięki obiektywom Irix.
Firma LensBaby wyszła na wprost oczekiwaniom klientów, którzy chcą bardziej kreatywnie wykorzystać swój sprzęt fotograficzny. Stworzono modułowy zestaw, którego podstawą jest tzw. Composer. Jest to adapter mocowany do korpusu aparatu z gniazdem, do którego wkładamy odpowiedni obiektyw marki Lensbaby. W porównaniu z tradycyjnym obiektywem, w którym ostrość ustawiana jest na płaszczyźnie równoległej do matrycy, Composer Pro II posiada konstrukcję z przegubem kulowym, która pozwala na pochylenie obiektywu aż o 15° w dowolnym kierunku. Ulepszona w porównaniu z poprzednikiem konstrukcja jest solidniejsza i pozwala na bardziej precyzyjne operowanie funkcją pochyłu.
Obiektyw zaprojektowany z myślą o fotografii przyrodniczej oraz fotografii telemakro. Bardzo duże przybliżenie odpowiadające ogniskowej 1200mm w formacie małoobrazkowym umożliwia fotografowanie dzikiej przyrody z dużej odległości. Wydajna stabilizacja pozwala na obrazowanie z ręki, a dzięki uszczelnionej konstrukcji obiektyw sprawdzi się w każdych warunkach pogodowych.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.