Prawdziwe raty 0% - Na cały asortyment!
Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Najwyższej klasy telekonwerter przeznaczony do współpracy z wybranymi obiektywami Nikkor AF-S, który wydłuża ogniskową o 40%. Powoduje także zwiększenie wartości przysłony o jedną działkę.
Wymiary: 64 x 24,5 mm. Waga: ok. 190 g.
Najwyższej klasy telekonwerter przeznaczony do współpracy z obiektywami Nikkor Z (również VR). Powoduje zwiększenie długości ogniskowej o 40% i zwiększenie wartości przysłony o dwie działki.
Najwyższej klasy telekonwerter przeznaczony do współpracy z obiektywami Nikkor Z (również VR). Powoduje zwiększenie długości ogniskowej o 100% i zwiększenie wartości przysłony o dwie działki.
Wysokiej klasy telekonwerter przeznaczony wyłącznie do obiektywów Sigma z nowej linii Sigma Global Vision. Powoduje wydłużenie ogniskowej o 100% i zmniejszenie otworu względnego o dwie działki. Mocowanie Nikon
Wymiary: 69,8 mm x 48,9 mm. Waga: 290 g.
Wysokiej klasy telekonwerter przeznaczony wyłącznie do obiektywów Sigma z nowej linii Sigma Global Vision. Powoduje wydłużenie ogniskowej o 40% i zmniejszenie otworu względnego o jedną działkę. Mocowanie Nikon.
Wymiary: 69,8 mm x 25 mm. Waga: 190 g.
Przystawka umożliwiająca podłączenie obiektywu do komputera w celu aktualizacji oprogramowania oraz dopasowania niektórych parametrów (np. ostrzenie, szybkość AF).
USB Dock obsługuje wyłącznie nowe obiektywy Sigma z serii Contemporary, Art i Sports.
Przystawka umożliwiająca podłączenie obiektywu do komputera w celu aktualizacji oprogramowania oraz dopasowania niektórych parametrów (np. ostrzenie, szybkość AF).
konwerter marki Nikon dwukrotnie wydłużający ogniskową obiektywu, przeznaczony do współpracy z niektórymi obiektywami Nikkor AF-S i AF-I (również VR). Powoduje zwiększenie wartości przysłony o dwie działki. Bardzo dobry stan techniczny oraz wizualny.
TTArtisan 11mm f/2,8 to niewielki pełnoklatkowy obiektyw typu FishEye o kącie widzenia 180° przeznaczony do lustrzanek. Dzięki zastosowaniu soczewek specjalnym, charakteryzuje się bardzo dobrą jakością optyczną. Duży otwór względny - f/2.8 i niewielka minimalną odległość ostrzenia, sprawia, że można go bardzo kreatywnie wykorzystać.
Firma LensBaby wyszła na wprost oczekiwaniom klientów, którzy chcą bardziej kreatywnie wykorzystać swój sprzęt fotograficzny. Stworzono modułowy zestaw, którego podstawą jest tzw. Composer. Jest to adapter mocowany do korpusu aparatu z gniazdem, do którego wkładamy odpowiedni obiektyw marki Lensbaby. W porównaniu z tradycyjnym obiektywem, w którym ostrość ustawiana jest na płaszczyźnie równoległej do matrycy, Composer Pro II posiada konstrukcję z przegubem kulowym, która pozwala na pochylenie obiektywu aż o 15° w dowolnym kierunku. Ulepszona w porównaniu z poprzednikiem konstrukcja jest solidniejsza i pozwala na bardziej precyzyjne operowanie funkcją pochyłu.
Stałoogniskowy teleobiektyw Voigtlander APO Skopar ze światłem f/2,8 dedykowany dla aparatów z bagnetem Nikon F
Najpopularniejszy obiektyw „artystyczny” Lensbaby – Velvet 56 dodaje eteryczny nastrój do każdej sceny z ostrymi szczegółami, pod którymi kryje się efekt aksamitnej poświaty od krawędzi do krawędzi. Szczególną cechą tych obiektywów jest to, że przy pełnym otwarciu przysłony dają one miękkie, senne rozmycie obrazu. Efekt ten zmniejsza się przy przymknięciu przysłony, co czyni go bardziej uniwersalnym. Każdy stopień tworzy inny efekt.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.