Regulamin sklepu


Firma

Właścicielem sklepu internetowego www.fotoplus.pl jest firma FOTO-PLUS z siedzibą w Krakowie przy ul. Studenckiej 6, wpisana do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa, pod numerem 20142/95-SK.
Działalność prowadzimy od 1995 roku.


NIP: 945-107-38-27, REGON: 350851244

tel. 12 294 60 60, mail: sklep@fotoplus.pl

Produkty

Oferujemy produkty wprowadzone do sprzedaży zgodnie z obowiązującym prawem, wolne od wad fizycznych i prawnych, fabrycznie nowe i w oryginalnych opakowaniach.

Podane ceny są cenami brutto, zawierają podatek VAT i są podawane w polskich złotych. Na każdy sprzedany produkt wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT

Produkty znajdujące się na stronie www.fotoplus.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja i serwis

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem renomowanych firm: Canon, Nikon, Sigma, Tamron, Manfrotto, Panasonic, Fujifilm, Eizo, Nec, Epson.

Oferujemy sprzęt z polskiej dystrybucji, co zapewnia najszerszą ochronę gwarancyjną.

Wszystkie oferowane przez nas produkty posiadają polskie karty gwarancyjne producentów.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu zakupionego produktu, należy wysłać go kurierem na koszt odbiorcy na adres serwisu znajdujący się na karcie gwarancyjnej. Do bezpiecznie zapakowanego produktu należy dołączyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną, kopię dowodu zakupu oraz dokładny opis występującego problemu.

Istnieje również możliwość przyniesienia reklamowanego produktu do naszego sklepu i przesłania go do autoryzowanego serwisu za naszym pośrednictwem.

Po dokonaniu naprawy, która trwa zwykle od 14 do 30 dni, serwis odsyła naprawiony produkt na adres właściciela lub do sklepu w którym została zgłoszona reklamacja.

Składanie zamówienia

Zamówienia można składać:


na stronie: www.fotoplus.pl 

telefonicznie: 12 294 60 60 

mailowo: sklep@fotoplus.pl
lub faksem: 12 661 5151

Realizacja zamówienia

Zamówione produkty wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty.

Można je również odebrać osobiście w naszych salonach:

Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice

Dostępność produktów i czas realizacji

Dostępność produktów na stronie www.fotoplus.pl oznaczamy następująco:

  • Dostępne od ręki - Produkt znajduje się w naszym magazynie i może być wysłany w każdej chwili. Jeśli artykuł o tym statusie zostanie zamówiony do godziny 14.00, to może być wysłany jeszcze tego samego dnia, i dotrzeć do rąk klienta w następnym dniu roboczym.
  • Dostępne do 3 dni – Produkt znajduje się w magazynie naszego dostawcy i będzie mógł być przez nas wysłany najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych.
  • Dostępne do 7 dni - Produkt znajduje się w magazynie naszego dostawcy i będzie mógł być przez nas wysłany najpóźniej w ciągu siedmiu dni.
  • Dostępne powyżej 7 dni – Nie posiadamy obecnie tego produktu w magazynie i czas realizacji zamówienia może trwać dłużej niż siedem dni.
  • Chwilowy brak – Produkt znajduje się zwykle w ciągłej sprzedaży, jednak występuje jego okresowy brak, który powinien zostać usunięty w najbliższym czasie.
  • Pytaj o dostępność – Nie możemy precyzyjnie określić czasu dostawy, ze względu na brak wiarygodnych informacji, lub niezależne od nas opóźnienia produkcyjne albo ograniczenia ilościowe.

Sprzedaż selektywna

Sprzedaż profesjonalnych produktów oferowanych  w ramach selektywnej dystrybucji w punktach sprzedaży firmy FOTO - PLUS  oraz w sklepie internetowym fotoplus.pl dokonywana jest wyłącznie na rzecz użytkowników końcowych, bez możliwości wprowadzania zakupionego produktu do dalszego obrotu handlowego przez nabywcę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

W związku z powyższym Nabywca oświadcza, że dokonuje zakupu produktów wyłącznie na własne potrzeby, jako odbiorca końcowy.

Lista produktów objętych programem selektywnej dystrybucji: SD1, SD2

Formy płatności

Akceptujemy następujące formy płatności:

  • Przelew na konto bankowe sklepu. Numer konta zamawiający otrzymuje razem z potwierdzeniem realizacji zamówienia. Towar wysyłamy niezwłocznie po wpłynięciu należności na konto.
  • Gotówka płatna kurierowi przy przesyłce pobraniowej lub sprzedawcy przy odbiorze osobistym w sklepie.
  • Karta kredytowa lub płatnicza przy odbiorze osobistym w salonie lub jako przedpłata przy wysyłce. Towar wysyłamy niezwłocznie po autoryzacji transakcji.
  • Sprzedaż ratalna Zamówienie jest realizowane po pozytywnej weryfikacji wniosku przez bank udzielający rat.
  • Leasing Zamówienie jest realizowane po pozytywnej akceptacji wniosku leasingowego przez firmę oferującą leasing.
  • Przelew on-line / BLIK Podmiotem obsługującym płatności jest Blue Media S.A. Bezpieczeństwo płatności online zapewnia Blue Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Sopocie, adres: 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 000 000,00  PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185,  REGON: 191781561, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego i wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych pod numerem IP17/2013.

Termin zawarcia umowy kupna-sprzedaży

Wiążące zawarcie umowy kupna-sprzedaży następuje, w przypadku przesyłki kurierskiej, w chwili pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta na liście przewozowym. Przy odbiorze osobistym, w chwili wystawienia przez sprzedawcę paragonu lub faktury.

Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy posiada osoba fizyczna dokonująca zakupu, który nie jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową na podstawie art. 22. Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30.05.2014 o Prawach konsumenta.

Termin

Z prawa tego można skorzystać w terminie 14 dni bez podania przyczyny. (Termin liczy się od dnia otrzymania towaru).

Procedura

W tym czasie należy poinformować nas o swojej decyzji pisząc na adres sklep@fotoplus.pl 
Prześlemy niezwłocznie mailowe potwierdzenie otrzymania tej informacji.

Warunki

Warunkiem skorzystania z możliwości zwrotu towaru jest dostarczenie kompletnego towaru razem z wszystkimi akcesoriami w terminie 14 dni od przekazania nam informacji o odstąpieniu od umowy. Jeżeli będą Państwo wysyłać towar, liczy się data wysłania towaru.

Odpowiedzialność za zużycie

W przypadku korzystania w tym czasie z rzeczy, ponoszą Państwo odpowiedzialność za zmniejszenie jej wartości.
Kwota ta zostania potrącona od ceny towaru zgodnie z art. 34.4 ustawy z dnia 30.05.2014 o Prawach konsumenta.

Wyłączenia

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zakupu programów komputerowych dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, gdy opakowanie to zostanie otwarte.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Państwu cenę towaru.


Zwrotowi nie podlegają koszty przesyłki.

Zwrotu płatności dokonamy do 14 dni od dnia, w którym otrzymamy towar, przy użyciu takiej formy płatności, jaka została użyta do zakupu.
Za zwrot płatności nie pobieramy dodatkowych opłat.

Formularz odstąpienia od umowy

Pobierz formularz odstąpienia od umowy

Miejsce zwrotu

Towar należy zwrócić do sklepu w którym dokonano zakupu:


Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice


lub wysłać na adres: 


Foto-Plus ul. Aleksandry 28, 30-837 Kraków.

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

Przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (włącznie z późniejszymi zmianami) określają niezgodność towaru z umową i dodatkową odpowiedzialność sprzedawcy gdy zakupu dokonał konsument jako osoba fizyczna bez związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca odpowiada przed konsumentem jeśli towar w chwili wydania jest niezgodny z umową lub jeśli tą niezgodność stwierdzono przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru.

O przypadku niezgodności towaru z umową konsument powinien powiadomić sprzedawcę w formie pisemnej.

Towar z opisem określającym jego niezgodność z umową oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji reklamacji należy dostarczyć sprzedawcy na koszt reklamującego.

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć.

Jeżeli rozstrzygnięcie zasadności żądania kupującego będzie wymagało dodatkowych ekspertyz wykonywanych przez autoryzowany serwis producenta, to sprzedawca udzieli odpowiedzi kupującemu na jego pismo w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania od kupującego reklamowanego produktu włącznie z pismem reklamacyjnym.

Jeżeli żądanie kupującego zostanie uznane za zasadne to sprzedawca poniesie wszystkie koszty związane z dostawą naprawionego lub nowego produktu wolnego od wad do kupującego.

Jeżeli okaże się, że zgłoszona przez klienta reklamacja jest bezzasadna, sprzedawca odeśle reklamowany towar na koszt kupującego. Kupujący zgodnie z obowiązującymi przepisami w pierwszej kolejności może żądać wyłącznie doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę.

Zwrot zużytego sprzętu

Zgodnie z Ustawą z 29 lipca 2005 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495) o zużytym sprzęcie elektronicznym informujemy, że można go oddać w naszych salonach:

Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice

Zużyty sprzęt przyjmujemy sztuka za sztukę np. za zakupiony jeden aparat przyjmujemy jeden zużyty, a za jedną zakupioną kamerę jedną zużytą. W naszym salonie znajduję się również pojemnik na zużyte baterie i akumulatory.

Polityka prywatności (RODO)

Dane osobowe klienta są przetwarzane w celach realizacji zamówienia oraz w celach marketingowo-promocyjnych, jeżeli wyraziliście Państwo na to zgodę.

Chronimy je zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Dz 2002 r., Nr 101 poz 926 włącznie).

Mają Państwo prawo do zażądania wprowadzenia w nich zmian lub zaprzestania ich przetwarzania.

Można je złożyć w formie pisemnej lub mailowej.

Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym jest zobowiązany przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.

Ze względu na zmiany w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, przedstawiamy zaktualizowane informacje w zakresie przetwarzania Twoich danych. Zaktualizowaliśmy zakładkę Polityka Prywatności.

Z jakich danych korzystamy?

Potrzebujemy Twoich danych osobowych do prawidłowego wykonania usługi, którą świadczymy dla Ciebie. Do tego celu potrzebujemy Twoje imię, nazwisko, dane adresowe, adres e-mail oraz numer telefonu.

Przetwarzamy również dane, które jako użytkownik naszej strony pozostawiasz w trakcie poruszania się po niej. Dane te zawarte są w plikach cookies. Pomagają nam one ulepszać funkcjonalność naszej strony oraz profilować ofertę, tak aby była dwa Was jak najbardziej interesująca. Tego rodzaju dane przetwarzamy do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.

Administrator Danych Osobowych

Twoje dane przekazywane są nam i to my będziemy ich Administratorem, to znaczy:
Foto - Plus Artur Grzybczyk, ul. Aleksandry 28 30-837 Kraków, NIP 9451073827, numer telefonu: 12 294 60 60

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych osobowych: sklep@fotoplus.pl, 12 294 60 60

Udostępnianie danych innym podmiotom

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez naszą firmę i tylko my będziemy ich Administratorem, natomiast w zgodzie z obowiązującym prawem możemy przekazać je podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie.

Mowa o podwykonawcach naszych usług informatycznych (w tym Google, Facebook), dostawcach usług księgowych, doradczych, prawnych, operatorach pocztowych i firmach kurierskich, operatorach płatności, dostawcy narzędzia do wysyłania newsletterów. Musimy również twoje dane udostępnić podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania (gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną).

Okres przechowywania danych

Przetwarzamy i przechowujemy Twoje dane osobowe jedynie przez taki okres, jaki jest niezbędny do spełnienia celu ich przechowywania lub dopóki jest to od nas wymagane zgodnie z prawem lub regulacjami. Gdy tylko cel przestaje mieć zastosowanie lub zostanie zrealizowany, Twoje dane osobowe zostaną usunięte lub ich przetwarzanie zostanie ograniczone.

Dane z plików cookies przetwarzamy do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.

Podstawa prawna

Przetwarzanie Twoich danych osobowych musi być oparte na właściwej podstawie prawnej, zgodnej z obowiązującymi przepisami. Chcąc świadczyć Ci usługi, podstawa prawną jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (w tym umowa kupna-sprzedaży, wykonania usługi). Przetwarzanie danych w celach marketingowych (np. newsletter) bądź dostosowania jak najlepszej oferty skierowanej do Ciebie według zainteresowań (profilowanie) odbywać się będzie jedynie za Twoją dobrowolną zgodą.

Twoje prawa

Każda osoba, której dane osobowe przetwarzamy ma prawo do:

  • dostępu do swoich Danych Osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia oraz prawo żądania ograniczania przetwarzania.
  • wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Danych Osobowych, cofnąć zgodę na przetwarzanie Danych Osobowych w jednym lub większej liczbie celów na jaki była udzielona, w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, a także prawo przeniesienia swoich Danych Osobowych.

Bezpieczeństwo

Oświadczamy, że dokładamy starań, aby zapewnić Wam wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie korzystania z naszej strony i w tym celu stosujemy wymagane prawem środki techniczne i organizacyjne, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa przetwarzania Danych Osobowych.

W sprawach nie uregulowanych w Polityce Prywatności mają zastosowanie przepisy prawa dotyczące przetwarzania Danych Osobowych, w tym RODO.

 

Dlaczego warto wybrać Foto - Plus?

Promocje
Wyprzedaże
Nowości
Blog
Rzetelna Firma