Regulamin sklepu

 

Firma

Właścicielem sklepu internetowego fotoplus.pl jest firma FOTO-PLUS z siedzibą w Krakowie przy ul. Studenckiej 6,
wpisana do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa, pod numerem 20142/95-SK.
Działalność prowadzimy od 1995 roku.


NIP: 945-107-38-27, REGON: 350851244

tel. 12 294 60 60, mail: sklep@fotoplus.pl

 

Produkty

Oferujemy produkty wprowadzone do sprzedaży zgodnie z obowiązującym prawem, wolne od wad fizycznych i prawnych, fabrycznie nowe i w oryginalnych opakowaniach.

Podane ceny są cenami brutto, zawierają podatek VAT i są podawane w polskich złotych. Na każdy sprzedany produkt wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT

Produkty znajdujące się na stronie fotoplus.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

 

Gwarancja i serwis

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem renomowanych firm: Canon, Nikon, Sigma, Tamron, Manfrotto, Panasonic, Fujifilm, Eizo, Nec, Epson.

Oferujemy sprzęt z polskiej dystrybucji, co zapewnia najszerszą ochronę gwarancyjną.

Wszystkie oferowane przez nas produkty posiadają polskie karty gwarancyjne producentów.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu zakupionego produktu, należy wysłać go kurierem na koszt odbiorcy na adres serwisu znajdujący się na karcie gwarancyjnej. Do bezpiecznie zapakowanego produktu należy dołączyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną, kopię dowodu zakupu oraz dokładny opis występującego problemu.

Istnieje również możliwość przyniesienia reklamowanego produktu do naszego sklepu i przesłania go do autoryzowanego serwisu za naszym pośrednictwem.

Po dokonaniu naprawy, która trwa zwykle od 14 do 30 dni, serwis odsyła naprawiony produkt na adres właściciela lub do sklepu w którym została zgłoszona reklamacja.

 

Składanie zamówienia

Zamówienia można składać:


na stronie: fotoplus.pl 

telefonicznie: 12 294 60 60 

mailowo: sklep@fotoplus.pl
lub faksem: 12 661 5151

 

Realizacja zamówienia

Zamówione produkty wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty.

Można je również odebrać osobiście w naszych salonach:

Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice

 

Dostępność produktów i czas realizacji

Dostępność produktów na stronie fotoplus.pl oznaczamy następująco:

Dostępne od ręki - Produkt znajduje się w naszym magazynie i może być wysłany w każdej chwili. Jeśli artykuł o tym statusie zostanie zamówiony do godziny 14.00, to może być wysłany jeszcze tego samego dnia, i dotrzeć do rąk klienta w następnym dniu roboczym.

Dostępne do 3 dni – Produkt znajduje się w magazynie naszego dostawcy i będzie mógł być przez nas wysłany najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych.

Dostępne do 7 dni - Produkt znajduje się w magazynie naszego dostawcy i będzie mógł być przez nas wysłany najpóźniej w ciągu siedmiu dni.

Dostępne powyżej 7 dni – Nie posiadamy obecnie tego produktu w magazynie i czas realizacji zamówienia może trwać dłużej niż siedem dni.

Chwilowy brak – Produkt znajduje się zwykle w ciągłej sprzedaży, jednak występuje jego okresowy brak, który powinien zostać usunięty w najbliższym czasie.

Pytaj o dostępność – Nie możemy precyzyjnie określić czasu dostawy, ze względu na brak wiarygodnych informacji, lub niezależne od nas opóźnienia produkcyjne albo ograniczenia ilościowe.

 

Sprzedaż selektywna

Sprzedaż profesjonalnych produktów oferowanych  w ramach selektywnej dystrybucji w punktach sprzedaży firmy FOTO - PLUS  oraz w sklepie internetowym fotoplus.pl dokonywana jest wyłącznie na rzecz użytkowników końcowych, bez możliwości wprowadzania zakupionego produktu do dalszego obrotu handlowego przez nabywcę w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.

W związku z powyższym Nabywca oświadcza, że dokonuje zakupu produktów wyłącznie na własne potrzeby, jako odbiorca końcowy.

Lista produktów objętych programem selektywnej dystrybucji: SD1, SD2

 

Formy płatności

Akceptujemy następujące formy płatności:

Przelew na konto bankowe sklepu. Numer konta zamawiający otrzymuje razem z potwierdzeniem realizacji zamówienia. Towar wysyłamy niezwłocznie po wpłynięciu należności na konto.

Gotówka płatna kurierowi przy przesyłce pobraniowej lub sprzedawcy przy odbiorze osobistym w sklepie.

Karta kredytowa lub płatnicza przy odbiorze osobistym w salonie lub jako przedpłata przy wysyłce. Towar wysyłamy niezwłocznie po autoryzacji transakcji.

Sprzedaż ratalna Zamówienie jest realizowane po pozytywnej weryfikacji wniosku przez bank udzielający rat.

Leasing Zamówienie jest realizowane po pozytywnej akceptacji wniosku leasingowego przez firmę oferującą leasing.

 

Termin zawarcia umowy kupna-sprzedaży

Wiążące zawarcie umowy kupna-sprzedaży następuje, w przypadku przesyłki kurierskiej, w chwili pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta na liście przewozowym. Przy odbiorze osobistym, w chwili wystawienia przez sprzedawcę paragonu lub faktury.

 

Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy posiada osoba fizyczna dokonująca zakupu, który nie jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową na podstawie art. 22. Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30.05.2014 o Prawach konsumenta.

Termin

Z prawa tego można skorzystać w terminie 14 dni bez podania przyczyny. (Termin liczy się od dnia otrzymania towaru).

Procedura

W tym czasie należy poinformować nas o swojej decyzji pisząc na adres   sklep@fotoplus.pl 
Prześlemy niezwłocznie mailowe potwierdzenie otrzymania tej informacji.

Warunki

Warunkiem skorzystania z możliwości zwrotu towaru jest dostarczenie kompletnego towaru razem z wszystkimi akcesoriami w terminie 14 dni od przekazania nam informacji o odstąpieniu od umowy. Jeżeli będą Państwo wysyłać towar, liczy się data wysłania towaru.

Odpowiedzialność za zużycie

W przypadku korzystania w tym czasie z rzeczy, ponoszą Państwo odpowiedzialność za zmniejszenie jej wartości.
Kwota ta zostania potrącona od ceny towaru zgodnie z art. 34.4 ustawy z dnia 30.05.2014 o Prawach konsumenta.

Wyłączenia

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zakupu programów komputerowych dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, gdy opakowanie to zostanie otwarte.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Państwu cenę towaru.


Zwrotowi nie podlegają koszty przesyłki.

Zwrotu płatności dokonamy do 14 dni od dnia, w którym otrzymamy towar, przy użyciu takiej formy płatności, jaka została użyta do zakupu.
Za zwrot płatności nie pobieramy dodatkowych opłat.

Formularz odstąpienia od umowy

Pobierz formularz odstąpienia od umowy

Miejsce zwrotu

Towar należy zwrócić do sklepu w którym dokonano zakupu:


Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice


lub wysłać na adres: 


Foto-Plus ul. Aleksandry 28, 30-837 Kraków.

 

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową

Przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (włącznie z późniejszymi zmianami) określają niezgodność towaru z umową i dodatkową odpowiedzialność sprzedawcy gdy zakupu dokonał konsument jako osoba fizyczna bez związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca odpowiada przed konsumentem jeśli towar w chwili wydania jest niezgodny z umową lub jeśli tą niezgodność stwierdzono przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru.

O przypadku niezgodności towaru z umową konsument powinien powiadomić sprzedawcę w formie pisemnej.

Towar z opisem określającym jego niezgodność z umową oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji reklamacji należy dostarczyć sprzedawcy na koszt reklamującego.

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć.

Jeżeli rozstrzygnięcie zasadności żądania kupującego będzie wymagało dodatkowych ekspertyz wykonywanych przez autoryzowany serwis producenta, to sprzedawca udzieli odpowiedzi kupującemu na jego pismo w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania od kupującego reklamowanego produktu włącznie z pismem reklamacyjnym.

Jeżeli żądanie kupującego zostanie uznane za zasadne to sprzedawca poniesie wszystkie koszty związane z dostawą naprawionego lub nowego produktu wolnego od wad do kupującego.

Jeżeli okaże się, że zgłoszona przez klienta reklamacja jest bezzasadna, sprzedawca odeśle reklamowany towar na koszt kupującego. Kupujący zgodnie z obowiązującymi przepisami w pierwszej kolejności może żądać wyłącznie doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę.

 

Zwrot zużytego sprzętu

Zgodnie z Ustawą z 29 lipca 2005 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495) o zużytym sprzęcie elektronicznym informujemy, że można go oddać w naszych salonach:

Foto-Plus, ul. Studencka 6, 31-116 Kraków

Foto-Plus, ul. Warszawska 36, 40-008 Katowice

Zużyty sprzęt przyjmujemy sztuka za sztukę np. za zakupiony jeden aparat przyjmujemy jeden zużyty, a za jedną zakupioną kamerę jedną zużytą. W naszym salonie znajduję się również pojemnik na zużyte baterie i akumulatory.

 

Polityka prywatności

Dane osobowe klienta są przetwarzane w celach realizacji zamówienia oraz w celach marketingowo-promocyjnych, jeżeli wyraziliście Państwo na to zgodę.

Chronimy je zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Dz 2002 r., Nr 101 poz 926 włącznie).

Mają Państwo prawo do zażądania wprowadzenia w nich zmian lub zaprzestania ich przetwarzania.

Można je złożyć w formie pisemnej lub mailowej.

Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym jest zobowiązany przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.

Strefa marek: