Filmowanie
Opcje filtrowania
Producent:
Wielkość matrycy:
Typ sensora:
Rozdzielczość zdjęć:
Rozdzielczość filmów:
Zoom optyczny:
Funkcjonalności:
Złącza:
Filtr cenowy:
od:
do:
Tylko dostępne od ręki:

Prawdziwe raty 0% - Na cały asortyment!

Kamery profesjonalne

Obecnie rynek oferuje bardzo duży wybór różnorodnych  kamer o bardzo zaawansowanych możliwościach, pozwalających na tworzenie profesjonalnego materiału filmowego relatywnie niewielkim kosztem. Do dyspozycji mamy kamery z wymienną optyką - pozwalające na stosowanie obiektywów najwyższej klasy, optymalnych do specyficznych zastosowań, modele z wbudowanymi na stałe wysokiej klasy uniwersalnymi zoomami czy kamery modułowe, pozwalające na tworzenie bardzo rozbudowanej  specjalistycznej konfiguracji. Poszczególne modele będą się różnić miedzy sobą międzyinnymi: wielkością przetwornika, klatkażem, rozdzielczością matrycy, próbkowaniem, zakresem dynamiki czy stabilizacją obrazu.

Jaką kamerę profesjonalną wybrać?

W kamerach do zastosowań profesjonalnych duża ilość różnego typu rozwiązań dostosowana jest pod konkretne specjalizacje i wymagania operatora. Podczas wyboru profesjonalnej kamery najlepiej kierować się jej głównym przeznaczeniem, w zależności od tego czy będzie to sprzęt wykorzystywany np. do: reportażu, dokumentu, pracy w studiu telewizyjnym, tworzenia transmisji z wydarzeń sportowych i artystycznych czy profesjonalnego materiału filmowego dla dużej platformy.

Aby dokonać właściwego wyboru warto przeanalizować następujące właściwości kamer:

Wielkość matrycy - Im większa matryca tym lepsza jakość obrazu. Pamiętaj że wielkość matrycy nie musi iść w parze z liczbą pikseli - kamery z górnej półki nie posiadają ich tak dużo.

Klatkaż - Większy klatkaż, to większe możliwości w postprodukcji np. stosowania efektu slowmotion. Warto założyć minimum 50kl./s w przypadku standardu europejskiego PAL.

Rozdzielczość - Standardem jest Fullhd, natomiast coraz częściej stosujemy zapis 4K, który również daje przewagę w postprodukcji nawet jeżeli finalny materiał oddajemy w Fullhd, ponieważ mamy możliwość skalowania go z 4K, dzięki czemu nocne szumy są mniej widoczne a obraz posiada większą szczegółowość. Możemy również wykorzystać taki materiał by odpowiednio wykadrować postać lub rejestrowany obiekt, jeżeli podczas nagrania nie było na to czasu. 

Próbkowanie - Obecnie coraz częściej sięgamy po kamery z próbkowaniem 10 bit 4:2:2. 

W tego typu sprzęcie filmowany np. zachód słońca, gdzie dobrze widać jak stopniowo przechodzą barwy, obraz będzie bardziej zbliżony do naturalnego i podatny na późniejszą postprodukcję. Kamera rejestruje większą ilość informacji niż w przypadku mniejszego próbkowania np. 8 bit 4:2:0.

LOG i Zakres dynamiczny - Większość profesjonalnych kamer posiada płaski profil zapisu LOG. W przypadku poszczególnych producentów może on się nieco inaczej nazywać np S-LOG , C-LOG, N-LOG, F-LOG. Zapisany obraz w ten sposób sam w sobie sprawia wrażenie pozbawionego kontrastu, saturacji, gradacji. Dopiero w postprodukcji poprzez odpowiednią obróbkę materiału uzyskujemy pożądany efekt. Zapis LOG stosujemy by uzyskać większy zakres dynamiczny, większą ilość informacji ze świateł i cieni, pomijając „narzucone” przez kamerę profile kolorystyczne. 

Wbudowany system stabilizacji obrazu - Nie każda kamera posiada wbudowany system stabilizacji obrazu w korpusie, natomiast często stosowanym rozwiązaniem jest pięcioosiowa stabilizacja, która stabilizuje w 5 osiach o skuteczności około 5 stopni EV.

 

Czym kierować się przy wyborze kamery?

Sercem kamery jest jej matryca. Większa matryca daje większe możliwości podczas filmowania w nocy ale nie tylko. Kamery profesjonalne z dużymi matrycami (1 cal i większe) gwarantują, że jakość obrazu będzie znacznie bardziej szczegółowa, kamera posiadać będzie większy zakres dynamiczny, większe możliwości filmowania w trudnych warunkach oświetleniowych bez widocznych szumów przy wysokich wartościach podbicia. Tego typu kamery wyposażone są często w profesjonalne złącza typu: jack XLR, HDMI, SDI itp. Dodatkowym atutem mogą być wbudowane filtry ND, dzięki czemu nie będzie potrzeby stosowania zewnętrznych filtrów. Do tego trzeba pamiętać o ergonomii, pozwalającej na wygodną obsługę kamery bez potrzeby zagłębiania się w menu.

Jaka kamera do filmowania ślubu, chrzcin, komunii ?

Kamery typu handycam doskonale sprawdzają się w reportażu, ze względu na doskonałą ergonomię oraz dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji z zewnętrznej obudowy kamery. Daje to możliwość szybkiej zmiany wybranych parametrów, nie tracąc czasu na szukanie ich w menu. Kamery reportażowe stworzone są z myślą o maksymalizacji wydajności, ergonomii oraz wygodzie pracy nawet przez wiele godzin. Dobra kamera reporterska posiada złącza XLR, wysokiej jakości wbudowany mikrofon stereo, wygodny uchwyt z boku kamery, zintegrowany obiektyw zmiennoogniskowy lub mocowanie pozwalające na podpięcie kompatybilnej optyki, dodatkowe złącza typu HDMI, SDI, minijack 3,5mm, slot na karty SD lub CF Express, wbudowany duży i czytelny ekran LCD oraz rozbudowane funkcje takie jak zebra, focus peaking, funkcja kontroli obrazu takich jak waveform.

Dlaczego kamera a nie bezlusterkowiec do filmowania?

Technologia bezlusterkowców szybko postępuje i niejednokrotnie umożliwia nagrywanie materiału w dużych rozdzielczościach z bardzo dużym zakresem dynamicznym. Zastosowanie wymiennej optyki pozwala na uzyskanie wyjątkowej głębi ostrości znanej z profesjonalnych kamer. Dlaczego więc kamera typu handycam miała by być lepsza ? Producenci często wypuszczając specyfikację skupiają się na zaletach danego produktu, nie poświęcając tak dużo uwagi na wady różnego typu rozwiązań. Oto lista rzeczy o których mogłeś/aś nie wiedzieć biorąc pod uwagę filmowanie bezlusterkowcem:

Problemy z przegrzewaniem - Większość kamer konstrukcyjnie jest przystosowana do pracy przez wiele godzin, często posiadają wbudowane wentylatory, które dodatkowo chłodzą podzespoły kamery. Bezlusterkowce zwykle nie posiadają systemu chłodzącego, a zastosowanie dużych matryc w niewielkiej szczelnej obudowie skutkuje przegrzewaniem aparatu, dlatego często takie aparaty posiadają ograniczenia czasowe długości nagrywania, co może być problemem.

Brak wbudowanych filtrów ND - Większość kamer posiada wbudowane filtry ND, które pozwalają zmniejszyć ilość światła wpadającego przez obiektyw, a co za tym idzie wydłużyć czas naświetlania. bezlusterkowce nie posiadają wbudowanych filtrów ND, przez co zmuszeni jesteśmy na stosowanie zewnętrznych filtrów. Stosując wymienną optykę z różną średnicą obiektywu, takich filtrów będziemy potrzebowali więcej, co może stanowić dodatkowe koszty. 

Problematyczna ergonomia - Bezlusterkowce posiadają rozbudowane możliwości filmowe, natomiast konstrukcyjnie bliżej im do aparatów niż do kamer. Kamery zaprojektowane są w sposób najbardziej wygodny dla operatora jak np w przypadku kamer typu handycam, posiadają duży czytelny wyświetlacz LCD, większość przycisków jest dostępna dla użytkownika na zewnątrz korpusu co przyspiesza a na pewno ułatwia zmianę poszczególnych parametrów kamery. Oczywiście możemy rozbudować bezlusterkowca o zewnętrzną klatkę z uchwytem co sprawi, że będzie bardziej poręczna, czy dodać akcesoryjny zewnętrzny ekran LCD, natomiast są to dodatkowe koszty.

  • Aktywne filtry:
  • Typ sensora: BSI MOS

Kamera Panasonic AG-UX90

Profesjonalne kamera z możliwościami zapisu w rozdzielczości 4K. Wyposażona w uniwersalny obiektyw z 15-krotnym zoomem optycznym umożliwiającym przybliżanie/powiększanie odległych obiektów bez straty jakości. Sprzęt posiada szybki i precyzyjny system AF, wbudowany system Optical Image Stabilizer, O.I.S. zapewnia stabilne ujęcia nawet przy dużym zoomie. Kamera posiada wyjście HDMI oraz wejście XLR, Dotykowy panel LCD, wizjer elektroniczny, funkcje regulacji obrazów, dodawanie szczegółów oraz tryby gamma to tylko niektóre z możliwości tej kamery.

  • Rozdzielczość: 4K 3840 x 2160 25 kl./s, FullHD 50 kl./s
  • Matryca: MOS 1.0
  • Zoom: 15x odp.35,4-531 f/2.8-F4.5
  • Min. oświetlenie: 1,1 luks
9299 zł
pytaj o dostępność

Kamera Panasonic HC-X1 4K

Kamera doskonale odpowiada potrzebom operatorów profesjonalnie zajmujących się wideofilmowaniem, którzy poszukują sprzętu oferującego możliwości produkcyjne i najwyższą jakość zarejestrowanych materiałów. Wysoka rozdzielczość 4K z prędkością 24 kl./s. oraz FullHD 60 kl./s. Wyposażona w obiektyw z 20-krotnym zoomem dzięki czemu mamy możliwość zbliżyć/powiększyć filmowany obiekt bez straty jakości. Szereg funkcji i rozwiązań konstrukcyjnych sprawiają, że jest to produkt dla najbardziej wymagających. Kamera posiada 3x złącza XLR, 1x wyjście HDMI typ A.

  • Rozdzielczość: 4K 4096 x 2160 24 kl./s, UHD i FullHD 60 kl./s
  • Matryca: MOS 9,46Mpix
  • Zoom: 20x odp.24-480mm f/2.8-4.5
  • min. oświetlenie: 0,2 luks
12999 zł
pytaj o dostępność

Kamera Panasonic HC-X2000

Najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p. Profesjonalne nagrywanie w dowolnym miejscu dzięki kompaktowym wymiarom. Model HC-X2000 został udoskonalony zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i mobilności, udostępniając zaawansowane funkcje i precyzyjnie wyważony korpus. Dzięki nowemu, niezwykle cienkiemu wentylatorowi jest to najmniejsza i najlżejsza w branży kamera 4K/60p, a skuteczne odprowadzanie ciepła przekłada się na zaskakująco niskie zużycie energii. Kamera oferuje możliwości zapisu w rozdzielczości międzyinnymi: 4K 4096 x 2160 60 kl./s, FullHD 120 kl./s

  • Rozdzielczość: 4K 4096 x 2160 60 kl./s, FullHD 120 kl./s
  • Matryca: MOS 1/2,5 cala 8,29 Mpix
  • Zoom: 24x odp.25-600mm f/1,8-4.0
  • min. oświetlenie: 1,5 luxa
promocja
9249 zł
pytaj o dostępność

Kamera Panasonic HC-X2E 4K

Panasonic HC-X2E 4K posiada wszechstronne funkcje przesyłania strumieniowego idealne dla profesjonalnych planów filmowych. Profesjonalna kamera 4K X2 z wysoką mobilnością, nagrywaniem 10-bitowym 4K 60p/50p, funkcją HLG i 13-stopniową funkcją V-Log na potrzeby obsługi HDR i transmisji w jakości HD na żywo.

  • Rozdzielczość: 4K 60p 4:2:0 10 bitów, FullHD 120 kl./s
  • Matryca: MOS 1 cala 15 Mpix
  • Zoom: 20x odp.24,5–490 f/2.8-4.5
  • min. oświetlenie: 0,6 luxa
13399 zł
dostępny od ręki

Kamera Panasonic AG-DVX200

Profesjonalna kamera cyfrowa o unikalnym designie. Rejestrująca obraz w wysokiej rozdzielczości 4K (4096 x 2160) wyposażona obiektyw Leica Dicomar z 13-krotnym zoomem optycznym dzięki któremu mamy możliwość przybliżania/powiększania filmowanego obiektu bez straty jakości. Zastosowanie przetwarzania V-Log L rodem z kamer VariCam pozwoliło przy tym uzyskać wyjątkowo duży 12-stopniowy zakres tonalny. Nośniki pamięci: karty SD (2 sloty).

  • Rozdzielczość: 4K (4096 x 2160) 24p, 4K 3840×2160 60p,
  • Matryca: 1 x MOS Format 4/3,
  • Zoom: 13x odp.29,5-384,9mm f/2,8-4,5
21499 zł
pytaj o dostępność

Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.