Filmowanie
Opcje filtrowania
Producent:
Wielkość matrycy:
Typ sensora:
Rozdzielczość zdjęć:
Rozdzielczość filmów:
Zoom optyczny:
Funkcjonalności:
Złącza:
Filtr cenowy:
od:
do:
Tylko dostępne od ręki:

Prawdziwe raty 0% - Na cały asortyment!

Kamery profesjonalne

Obecnie rynek oferuje bardzo duży wybór różnorodnych  kamer o bardzo zaawansowanych możliwościach, pozwalających na tworzenie profesjonalnego materiału filmowego relatywnie niewielkim kosztem. Do dyspozycji mamy kamery z wymienną optyką - pozwalające na stosowanie obiektywów najwyższej klasy, optymalnych do specyficznych zastosowań, modele z wbudowanymi na stałe wysokiej klasy uniwersalnymi zoomami czy kamery modułowe, pozwalające na tworzenie bardzo rozbudowanej  specjalistycznej konfiguracji. Poszczególne modele będą się różnić miedzy sobą międzyinnymi: wielkością przetwornika, klatkażem, rozdzielczością matrycy, próbkowaniem, zakresem dynamiki czy stabilizacją obrazu.

Jaką kamerę profesjonalną wybrać?

W kamerach do zastosowań profesjonalnych duża ilość różnego typu rozwiązań dostosowana jest pod konkretne specjalizacje i wymagania operatora. Podczas wyboru profesjonalnej kamery najlepiej kierować się jej głównym przeznaczeniem, w zależności od tego czy będzie to sprzęt wykorzystywany np. do: reportażu, dokumentu, pracy w studiu telewizyjnym, tworzenia transmisji z wydarzeń sportowych i artystycznych czy profesjonalnego materiału filmowego dla dużej platformy.

Aby dokonać właściwego wyboru warto przeanalizować następujące właściwości kamer:

Wielkość matrycy - Im większa matryca tym lepsza jakość obrazu. Pamiętaj że wielkość matrycy nie musi iść w parze z liczbą pikseli - kamery z górnej półki nie posiadają ich tak dużo.

Klatkaż - Większy klatkaż, to większe możliwości w postprodukcji np. stosowania efektu slowmotion. Warto założyć minimum 50kl./s w przypadku standardu europejskiego PAL.

Rozdzielczość - Standardem jest Fullhd, natomiast coraz częściej stosujemy zapis 4K, który również daje przewagę w postprodukcji nawet jeżeli finalny materiał oddajemy w Fullhd, ponieważ mamy możliwość skalowania go z 4K, dzięki czemu nocne szumy są mniej widoczne a obraz posiada większą szczegółowość. Możemy również wykorzystać taki materiał by odpowiednio wykadrować postać lub rejestrowany obiekt, jeżeli podczas nagrania nie było na to czasu. 

Próbkowanie - Obecnie coraz częściej sięgamy po kamery z próbkowaniem 10 bit 4:2:2. 

W tego typu sprzęcie filmowany np. zachód słońca, gdzie dobrze widać jak stopniowo przechodzą barwy, obraz będzie bardziej zbliżony do naturalnego i podatny na późniejszą postprodukcję. Kamera rejestruje większą ilość informacji niż w przypadku mniejszego próbkowania np. 8 bit 4:2:0.

LOG i Zakres dynamiczny - Większość profesjonalnych kamer posiada płaski profil zapisu LOG. W przypadku poszczególnych producentów może on się nieco inaczej nazywać np S-LOG , C-LOG, N-LOG, F-LOG. Zapisany obraz w ten sposób sam w sobie sprawia wrażenie pozbawionego kontrastu, saturacji, gradacji. Dopiero w postprodukcji poprzez odpowiednią obróbkę materiału uzyskujemy pożądany efekt. Zapis LOG stosujemy by uzyskać większy zakres dynamiczny, większą ilość informacji ze świateł i cieni, pomijając „narzucone” przez kamerę profile kolorystyczne. 

Wbudowany system stabilizacji obrazu - Nie każda kamera posiada wbudowany system stabilizacji obrazu w korpusie, natomiast często stosowanym rozwiązaniem jest pięcioosiowa stabilizacja, która stabilizuje w 5 osiach o skuteczności około 5 stopni EV.

 

Czym kierować się przy wyborze kamery?

Sercem kamery jest jej matryca. Większa matryca daje większe możliwości podczas filmowania w nocy ale nie tylko. Kamery profesjonalne z dużymi matrycami (1 cal i większe) gwarantują, że jakość obrazu będzie znacznie bardziej szczegółowa, kamera posiadać będzie większy zakres dynamiczny, większe możliwości filmowania w trudnych warunkach oświetleniowych bez widocznych szumów przy wysokich wartościach podbicia. Tego typu kamery wyposażone są często w profesjonalne złącza typu: jack XLR, HDMI, SDI itp. Dodatkowym atutem mogą być wbudowane filtry ND, dzięki czemu nie będzie potrzeby stosowania zewnętrznych filtrów. Do tego trzeba pamiętać o ergonomii, pozwalającej na wygodną obsługę kamery bez potrzeby zagłębiania się w menu.

Jaka kamera do filmowania ślubu, chrzcin, komunii ?

Kamery typu handycam doskonale sprawdzają się w reportażu, ze względu na doskonałą ergonomię oraz dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji z zewnętrznej obudowy kamery. Daje to możliwość szybkiej zmiany wybranych parametrów, nie tracąc czasu na szukanie ich w menu. Kamery reportażowe stworzone są z myślą o maksymalizacji wydajności, ergonomii oraz wygodzie pracy nawet przez wiele godzin. Dobra kamera reporterska posiada złącza XLR, wysokiej jakości wbudowany mikrofon stereo, wygodny uchwyt z boku kamery, zintegrowany obiektyw zmiennoogniskowy lub mocowanie pozwalające na podpięcie kompatybilnej optyki, dodatkowe złącza typu HDMI, SDI, minijack 3,5mm, slot na karty SD lub CF Express, wbudowany duży i czytelny ekran LCD oraz rozbudowane funkcje takie jak zebra, focus peaking, funkcja kontroli obrazu takich jak waveform.

Dlaczego kamera a nie bezlusterkowiec do filmowania?

Technologia bezlusterkowców szybko postępuje i niejednokrotnie umożliwia nagrywanie materiału w dużych rozdzielczościach z bardzo dużym zakresem dynamicznym. Zastosowanie wymiennej optyki pozwala na uzyskanie wyjątkowej głębi ostrości znanej z profesjonalnych kamer. Dlaczego więc kamera typu handycam miała by być lepsza ? Producenci często wypuszczając specyfikację skupiają się na zaletach danego produktu, nie poświęcając tak dużo uwagi na wady różnego typu rozwiązań. Oto lista rzeczy o których mogłeś/aś nie wiedzieć biorąc pod uwagę filmowanie bezlusterkowcem:

Problemy z przegrzewaniem - Większość kamer konstrukcyjnie jest przystosowana do pracy przez wiele godzin, często posiadają wbudowane wentylatory, które dodatkowo chłodzą podzespoły kamery. Bezlusterkowce zwykle nie posiadają systemu chłodzącego, a zastosowanie dużych matryc w niewielkiej szczelnej obudowie skutkuje przegrzewaniem aparatu, dlatego często takie aparaty posiadają ograniczenia czasowe długości nagrywania, co może być problemem.

Brak wbudowanych filtrów ND - Większość kamer posiada wbudowane filtry ND, które pozwalają zmniejszyć ilość światła wpadającego przez obiektyw, a co za tym idzie wydłużyć czas naświetlania. bezlusterkowce nie posiadają wbudowanych filtrów ND, przez co zmuszeni jesteśmy na stosowanie zewnętrznych filtrów. Stosując wymienną optykę z różną średnicą obiektywu, takich filtrów będziemy potrzebowali więcej, co może stanowić dodatkowe koszty. 

Problematyczna ergonomia - Bezlusterkowce posiadają rozbudowane możliwości filmowe, natomiast konstrukcyjnie bliżej im do aparatów niż do kamer. Kamery zaprojektowane są w sposób najbardziej wygodny dla operatora jak np w przypadku kamer typu handycam, posiadają duży czytelny wyświetlacz LCD, większość przycisków jest dostępna dla użytkownika na zewnątrz korpusu co przyspiesza a na pewno ułatwia zmianę poszczególnych parametrów kamery. Oczywiście możemy rozbudować bezlusterkowca o zewnętrzną klatkę z uchwytem co sprawi, że będzie bardziej poręczna, czy dodać akcesoryjny zewnętrzny ekran LCD, natomiast są to dodatkowe koszty.

  • Aktywne filtry:
  • Funkcjonalności: Stabilizacja obrazu

Kamera Sony FX3

Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX3 jest jak dotąd najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus.

  • Rozdzielczość: 4K (120kl/s), FullHD (120kl/s)
  • ISO: 80–102 400 (rozszerzony do ISO 409 600)
  • Matryca: Pełnoklatkowy CMOS 12,9 Mpix
  • Mocowanie: SONY E
20499 zł
dostępny od ręki

Kamera Sony FX3 + Obiektyw Sony FE 35mm f/1.8 SEL35F18F.SYX

Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX3 jest jak dotąd najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus.

  • Rozdzielczość: 4K (120kl/s), FullHD (120kl/s)
  • ISO: 80–102 400 (rozszerzony do ISO 409 600)
  • Matryca: Pełnoklatkowy CMOS 12,9 Mpix
  • Mocowanie: SONY E
promocja
23044 zł
- rabat 3246 zł
po rabacie: 19798 zł
dostępny od ręki

Kamera Sony FX3 + Sony karta CFexpress 160GB 800/700MB/s TOUGH CEAG160T.SYM

Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX3 jest jak dotąd najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus.

  • Rozdzielczość: 4K (120kl/s), FullHD (120kl/s)
  • ISO: 80–102 400 (rozszerzony do ISO 409 600)
  • Matryca: Pełnoklatkowy CMOS 12,9 Mpix
  • Mocowanie: SONY E
20999 zł
dostępny od ręki

Kamera Sony FX30 + Uchwyt z modułem XLR

Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX30 jest najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w przetwornik obrazu super 35mm (APS-C) Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus. Dodatkowo kamera posiada gwinty mocowania akcesoriów. 10-bitowy format 4:2:2 przy użyciu zaawansowanych formatów XAVC HS i XAVC S-I

  • Rozdzielczość: 4K (120kl/s), FullHD (120kl/s)
  • ISO: 100–32 000 (rozszerzony do ISO 409 600)
  • Matryca: APS-C CMOS 27 Mpix
  • Mocowanie: SONY E
promocja
12839 zł
dostępny u dostawcy

Kamera Sony FX30 + Dodatkowy 1 rok gwarancji w My Sony

Najnowsza kamera z Lini kamer profesjonalnych FX. Model FX30 jest najmniejszym modelem profesjonalnej seri Kamer CINE. Wyposażona w przetwornik obrazu super 35mm (APS-C) Możliwość zapisu 4K w 120 kl./s. Mocowanie Sony E pozwala na podpięcie szerokiej gamy obiektywów tego mocowania. Odchylany ekran typu flip ułatwi pracę przy kadrowaniu. Aktywne chłodzenie i uszczelniany korpus. Dodatkowo kamera posiada gwinty mocowania akcesoriów. 10-bitowy format 4:2:2 przy użyciu zaawansowanych formatów XAVC HS i XAVC S-I

  • Rozdzielczość: 4K (120kl/s), FullHD (120kl/s)
  • ISO: 100–32 000 (rozszerzony do ISO 409 600)
  • Matryca: APS-C CMOS 27 Mpix
  • Mocowanie: SONY E
promocja
10825 zł
- rabat 1000 zł
po rabacie: 9825 zł
dostępny od ręki

Kamera Canon EOS R5 C body + Dobierz wybrany obiektyw do 2165 zł taniej!

Model EOS R5C wyposażony został w pełnoklatkowy przetwornik o rozdzielczości 45 Mpix. Nagrywaj kinematograficzne filmy w rozdzielczości 8K w trybie nawet 30 kl./s (lub 60 kl./s w przypadku użycia zewnętrznego zasilania), a także materiały 4K i Full HD z nadpróbkowaniem obrazu. Model R5 C umożliwia także nagrywanie w zwolnionym tempie w rozdzielczości 4K w trybie 120 kl./s. Zdjęcia seryjne do 20 kl./s i czułością do ISO 51 200. Funkcja automatycznej sekwencji naświetlania umożliwia zachowanie spójnej ekspozycji, a samowyzwalacz interwałowy pozwala nagrywać twórcze filmy poklatkowe.

  • Matryca: pełna klatka CMOS 45Mpix
  • Filmowanie: 8K 30 kl./s, 4K 120 kl./s
  • ISO: 100-51200
  • Czas: 30-1/8000s
  • Szybkość: 20kl./s
  • Stabilizacja: w korpusie
  • Mocowanie: RF
promocja
18499 zł
dostępny od ręki

Kamera Canon EOS R5 C body + Canon adapter DR-E6C do kamery EOS R5 C (5664C002)

Model EOS R5C wyposażony został w pełnoklatkowy przetwornik o rozdzielczości 45 Mpix. Nagrywaj kinematograficzne filmy w rozdzielczości 8K w trybie nawet 30 kl./s (lub 60 kl./s w przypadku użycia zewnętrznego zasilania), a także materiały 4K i Full HD z nadpróbkowaniem obrazu. Model R5 C umożliwia także nagrywanie w zwolnionym tempie w rozdzielczości 4K w trybie 120 kl./s. Zdjęcia seryjne do 20 kl./s i czułością do ISO 51 200. Funkcja automatycznej sekwencji naświetlania umożliwia zachowanie spójnej ekspozycji, a samowyzwalacz interwałowy pozwala nagrywać twórcze filmy poklatkowe.

  • Matryca: pełna klatka CMOS 45Mpix
  • Filmowanie: 8K 30 kl./s, 4K 120 kl./s
  • ISO: 100-51200
  • Czas: 30-1/8000s
  • Szybkość: 20kl./s
  • Stabilizacja: w korpusie
  • Mocowanie: RF
  • Zestaw z adapterem DR-E6C umożliwiającym nagrywanie materiału z dużą liczbą klatek na sekundę np. 8K60 w formacie RAW.
promocja
19999 zł
dostępny od ręki

Kamera Panasonic HC-X20 4K

Profesjonalna kamera z możliwością zapisu w rozdzielczości 4K, kompaktowa i mobilna. Możliwość zapisu z dużym zakresem dynamicznym w 10-bitowym formacie 4K 60p/50p. Szeroki kąt 24,5mm oraz dużym zoomem optycznym 20x pozwalając zbliżyć rejestrowane obiekty bez straty na jakości. Kamera HC-X20 posiada wbudowane funkcje transmisji w jakości HD na żywo.

  • Rozdzielczość: 4K 60p 4:2:0 10 bitów, FullHD 120 kl./s
  • Matryca: MOS 1 cala 15 Mpix
  • Zoom: 20x odp.24,5–490 f/1,8-4.5
  • min. oświetlenie: 0,6 luxa
10399 zł
dostępny od ręki

Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.