Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Umiarkowana ogniskowa matrycy Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1: 1 w połączeniu z wyjątkową funkcjonalnością sprawia, że jest to fantastyczne narzędzie do odkrywania nowych obszarów tworzenia obrazu filmowego - takich, które wcześniej nie były dostępne dla entuzjastów filmowania.
Umiarkowana ogniskowa matrycy Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1: 1 w połączeniu z wyjątkową funkcjonalnością sprawia, że jest to fantastyczne narzędzie do odkrywania nowych obszarów tworzenia obrazu filmowego - takich, które wcześniej nie były dostępne dla entuzjastów filmowania.
Model FUJINON XF200mmF2 R LM OIS WR jest jasnym teleobiektywem, który pozwala na pełne wykorzystanie możliwości matrycy FUJIFILM X-TransTM CMOS i zapewnia ostrość na całej powierzchni kadru, także przy pełnym otworze przysłony. Wykorzystując jego doskonałą sprawność optyczną oraz potencjał w zakresie tworzenia pięknego efektu bokeh, można nim wiernie uchwycić klimat każdej sceny. Obiektyw jest uszczelniony przed kurzem oraz wilgocią co pozwala na fotografowanie w trudnych warunkach pogodowych oraz terenowych.
Kompaktowy teleobiektyw o dużych możliwościach. Obiektyw stworzony z myślą o użytkownikach, którzy chcą fotografować dynamiczne sceny. Lekka, kompaktowa obudowa pozwala na fotografowanie "z ręki" co umożliwia bycie mobilnym i podążanie za akcją. Minimalna wartość przesłony f/2.8 zapewnia efekt bokeh i pozwala na wykonywanie ostrych zdjęć nawet przy słabym oświetleniu.
Kompaktowy teleobiektyw o dużych możliwościach. Obiektyw stworzony z myślą o użytkownikach, którzy chcą fotografować dynamiczne sceny. Lekka, kompaktowa obudowa pozwala na fotografowanie "z ręki" co umożliwia bycie mobilnym i podążanie za akcją. Minimalna wartość przesłony f/2.8 zapewnia efekt bokeh i pozwala na wykonywanie ostrych zdjęć nawet przy słabym oświetleniu. W zestawie z obiektywem znajdziemy telekonwerter 1,4x zwiększa ogniskową do 280 mm (odpowiednik dla aparatu z kliszą 35 mm: 560 mm)
Jasny, stałoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 300 mm (odpowiednik 600 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/4. Min. odległość ostrzenia 140 cm. 5-osiowa stabilizacja o skuteczności maks. 6 EV. Konstrukcja odporna na kurz, mróz i zachlapanie. Średnica filtra 77 mm.
Wymiary: 92,5 x 227 mm. Waga: 1270 g.
Profesjonalny superteleobiektyw f/2,8 z wbudowanym telekonwerterem o ogniskowej 400mm.
Ze względu na duży maksymalny otwór względny f/2,8 i niezawodne działanie autofokusa jest to znakomity obiektyw do fotografii sportowej i przyrodniczej. Jakość zdjęć jest doskonała podczas fotografowania zarówno z ogniskową 400 mm, jak i 560 mm z włączonym wbudowanym telekonwerterem x1,4.
Od fotografii przyrodniczej po sportową, od dynamicznej akcji po portrety wykonywane z dużej odległości – obiektyw NIKKOR Z 400mm f/4.5 VR S pozwala na uchwycenie tak wielu ujęć. Wykorzystaj możliwości, jakie zapewnia lekki i idealny dla podróżników superteleobiektyw o ogniskowej 400 mm i zapierającej dech w piersiach jakości zdjęć, charakteryzującej serię S.
W tym superteleobiektywie zastosowano wiele najdoskonalszych technologii Sony, takich jak nowo opracowany silnik liniowy XD (extreme dynamic) pozwalający na uzyskanie szybkiego, precyzyjnego i cichego autofokusu. Trzy fluorytowe elementy minimalizują aberrację chromatyczną. Aberracja sferyczna jest precyzyjnie korygowana na etapie projektowania i produkcji, co daje doskonały efekt bokeh. Konstrukcja odporna na pył i wilgoć zapewnia niezawodność w trudnych warunkach na zewnątrz. Co więcej, model SEL400F28GM to najlżejszy superteleobiektyw w swojej klasie (wg. stanu na czerwiec 2018, na podstawie ankiety Sony).
Profesjonalny model łączy niezrównane parametry optyczne, błyskawiczne działanie systemu AF i wyjątkową uniwersalność z kompaktową formą. Zaawansowana technologia produkcji zapewnia wysoką rozdzielczość, zmniejsza aberrację chromatyczną i do minimum ogranicza odblaski i tzw. duszki. Obiektyw jest doskonały do fotografowania i filmowania sportu i dzikiej przyrody. Dwa silniki liniowe XD gwarantują wydajność systemu AF i sprawne śledzenie, a funkcja kompensacji „oddychania” przeciwdziała zmianom kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Ten najmniejszy i najlżejszy teleobiektyw w swojej klasie, odznacza się wyjątkową poręcznością, ergonomią i wyważeniem. Korzystaj z pełniejszej kontroli, a także większej niezawodności, którą zapewnia konstrukcja odporna na pył i wilgoć oraz fluorowa powłoka.
Superteleobiektyw RF 600mm F4L IS USM to najlepsze narzędzie w swojej klasie sprzętowej. Idealny dla profesjonalistów zajmujących się fotografowaniem dzikiej przyrody i sportu oraz pracą reporterską. Obiektyw posiada mocowanie RF, silnik USM zapewniający bardzo szybki i celny autofokus oraz stabilizację optyczną o skuteczności nawet 5.5 stopnia EV. Szkło fluorytowe i Super UD kontroluje zniekształcenia i poprawia ostrość obrazu, natomiast powłoki ASC i Super Spectra minimalizują odblaski. Obiektyw pozwala na zastosowanie konwerterów Canon RF 1.4x oraz 2x dla jeszcze większego powiększenia. Canon RF 600mm f/4 IS USM gwarantuje najlepszą jakość obrazu oraz szybkość działania, bez żadnych kompromisów.
To zupełnie nowa konstrukcja zaprojektowana specjalnie do pełnoklatkowych bezlusterkowców serii EOS R, w której udało się połączyć bardzo długą ogniskową z niewielkimi rozmiarami obiektywu oraz doskonałą jakością optyczną. Ten stałoogniskowy super teleobiektyw wspaniale sprawdza się w fotografii przyrodniczej, podróżniczej i sportowej, pozwalając na rejestrowania odległych obiektów z nadzwyczajną szczegółowością i ostrością. Posiada optyczny stabilizator obrazu o skuteczności 5 EV oraz w pełni współpracuje z telekonwerterami Canon RF 1.4x i RF 2x.
Profesjonalny super teleobiektyw Nikkor Z f/4 z wbudowanym telekonwerterem o ogniskowej 600mm.
Ze względu na duży maksymalny otwór względny f/4 i niezawodne działanie autofokusa jest to znakomity obiektyw do fotografii sportowej i przyrodniczej. Jakość zdjęć jest doskonała podczas fotografowania zarówno z ogniskową 600 mm, jak i 840 mm z włączonym wbudowanym telekonwerterem x1,4.
Superteleobiektyw o stałej ogniskowej 600mm ze światłem f/4 należący do flagowej serii obiektywów Sony G Master. Zastosowanie najnowszych soczewek i technologii zapewnia znakomitą jakość i rozdzielczość obrazu od środka kadru aż po krawędzie. Dwa silniki liniowe "XD" odpowiadają za niezwykle szybką, cichą i precyzyjną pracę autofokusa. Przysłona 11-listkowa odpowiada za piękny efekt rozmycia "bokeh". Obiektyw Sony FE 600mm f/4 współpracuje z telekonwerterami Sony z mocowaniem typu E, dzięki czemu możemy uzyskać jeszcze większe powiększenie.
To zupełnie nowa konstrukcja zaprojektowana specjalnie do pełnoklatkowych bezlusterkowców serii EOS R, w której udało się połączyć bardzo długą ogniskową z niewielkimi rozmiarami obiektywu oraz doskonałą jakością optyczną. Ten stałoogniskowy super teleobiektyw wspaniale sprawdza się w fotografii przyrodniczej, podróżniczej i sportowej, pozwalając na rejestrowania odległych obiektów z nadzwyczajną szczegółowością i ostrością. Posiada optyczny stabilizator obrazu o skuteczności 4 EV oraz w pełni współpracuje z telekonwerterami Canon RF 1.4x i RF 2x.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY MARŻA. Obiektyw w stanienie niemal idealnym.
Gwarancja do 27-12-2023
To zupełnie nowa konstrukcja zaprojektowana specjalnie do pełnoklatkowych bezlusterkowców serii EOS R, w której udało się połączyć bardzo długą ogniskową z niewielkimi rozmiarami obiektywu oraz doskonałą jakością optyczną. Ten stałoogniskowy super teleobiektyw wspaniale sprawdza się w fotografii przyrodniczej, podróżniczej i sportowej, pozwalając na rejestrowania odległych obiektów z nadzwyczajną szczegółowością i ostrością. Posiada optyczny stabilizator obrazu o skuteczności 4 EV oraz w pełni współpracuje z telekonwerterami Canon RF 1.4x i RF 2x.
NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S to obiektyw z serii S, który charakteryzuje się znakomitą jakością obrazowania uzyskaną dzięki wyjątkowej rozdzielczości oraz skutecznemu zredukowaniu rozmycia kolorów. Dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w obiektywie NIKKOR Z soczewki Fresnela (PF, Phase Fresnel) korpus obiektywu jest kompaktowy i lekki, co sprawia, że pomimo długiej ogniskowej superteleobiektyw jest bardzo poręczny. Ze względu na wysoką jakość obrazowania i doskonałą poręczność, ten obiektyw niezawodnie pomoże wzbogacić ekspresję obrazu wielu fotografom, zarówno zaawansowanym amatorom, jak i profesjonalistom.
Ultrateleobiektyw stałoogniskowy 1200mm f/8 z mocowaniem Canon RF, stabilizacją obrazu oraz niezwykle szybkim silnikiem autofokusa USM. Oferuje najwyższą jakość obrazu i bezkompromisowe parametry optyczne dzięki czemu doskonale nadaje się do fotografowania przyrody i wydarzeń sportowych.
Niezwykle lekki, uniwersalny obiektyw szerokokątny z elektryczną regulacją zoomu
Dzięki ogromnemu doświadczeniu Sony, powstał najlżejszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw szerokokątny F4 z elektryczną regulacją zoomu, łączący finezję i ekspresję obrazu z łatwą obsługą. Nowy system elektrycznej regulacji zoomu ułatwi pracę jednej osobie lub małemu zespołowi. Piękny obraz z obiektywu typu G i świetny system AF będą atutami także dla fotografa.
Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport lekki i poręczny stałoogniskowy ultrateleobiektyw SIGMA z linii Sports, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
Obiektyw oferuje zupełnie nowe wrażenia dla fotografów dzikiej przyrody, lotnictwa czy sportów akcji.
Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art lpierwszy na świecie obiektyw F1.4 typu fisheye, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych*.
Obiektyw jest wyjątkowo ostry w całym kącie widzenia 180°, oferując przy tym przysłonę F1.4, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, w tym astrofotografii, krajobrazów i architektury.
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 14 marca 2024
Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art lpierwszy na świecie obiektyw F1.4 typu fisheye, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych*.
Obiektyw jest wyjątkowo ostry w całym kącie widzenia 180°, oferując przy tym przysłonę F1.4, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, w tym astrofotografii, krajobrazów i architektury.
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 14 marca 2024
Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport lekki i poręczny stałoogniskowy ultrateleobiektyw SIGMA z linii Sports, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
Obiektyw oferuje zupełnie nowe wrażenia dla fotografów dzikiej przyrody, lotnictwa czy sportów akcji.
Adapter do mocowania FTZ II drugiej generacji sprawia, że używanie aparatu Z firmy Nikon z zamontowanym obiektywem z mocowaniem F jest wygodniejsze Dzięki udoskonalonej ergonomii.
XF10-24mmF4 R OIS WR to ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy obejmujący zakres ogniskowych od 10 mm do 24 mm (odpowiednik ogniskowych 15 mm-36 mm dla formatu pełnoklatkowego). Zawiera tę samą, co jego poprzednik (obiektyw OIS XF10-24 mm), konstrukcję optyczną, zapewniającą zbliżoną rozdzielczość obrazu i maksymalną przysłonę F4.0 w całym zakresie ogniskowej. Odświeżony model wyróżnia odporna na warunki pogodowe konstrukcja. Przeprojektowanie konstrukcji wewnętrznej pozwoliło na zmniejszenie grubości pierścieni ostrości i zmiany ogniskowej, co ograniczyło wagę obiektywu o 25 g. Optyczna stabilizacja obrazu uległa poprawie o 1 stopień, dzięki czemu całkowity efekt stabilizacji osiągnął wartość 3,5 stopnia.
Zapewniający niewątpliwie wyraźną jakość bokeh, Trioplan 100 mm f/2.8 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to aktualizacja i upamiętnienie stulecia klasycznej optyki vintage i jest dostępny dla aparatów Canon z mocowaniem EF.
Zapewniający niewątpliwie wyraźną jakość bokeh, Trioplan 100 mm f/2.8 II firmy Meyer-Optik Gorlitz to aktualizacja i upamiętnienie stulecia klasycznej optyki vintage i jest dostępny dla aparatów Sony z mocowaniem E.
Voigtlander Macro APO Ultron D35 mm f/2,0 to wyjątkowy obiektyw stworzony do współpracy z bezlusterkowcami Nikon Z wyposażonymi w matryce formatu APS-C. Obiektyw łączy nie tylko standardową ogniskową z dużą jasnością, ale także apochromatyczną budowę zapewniającą ponadprzeciętną jakość obrazowania z funkcją marko.
Obiektyw Samyang 50 mm f/1.2 AS UMC CS - Sony E to standardowy obiektyw do ręcznego ustawiania ostrości do aparatów bezlusterkowych z matrycami APS-C. Ze znacznie jasną przysłoną F1.2 obiektyw tworzy jasne i godne zaufania obrazy oraz imponujący efekt bokeh nawet w aparatach bezlusterkowych. 50 mm F1.2 to obiektyw wielofunkcyjny, zwłaszcza do portretów.
Nokton SE 35 mm f/1,2 to propozycja dla użytkowników aparatów bezlusterkowych Sony E. Obiektyw łączy konstrukcję optyczną trzeciej wersji legendarnego Noktona 35 mm f/1,2 z nowym, odchudzonym designem oraz elektronicznym wsparciem ostrzenia i stabilizacji. Dzięki swej dużej jasności oraz standardowej ogniskowej idealnie sprawdzi się jako perfekcyjny obiektyw uniwersalnego zastosowania.
Smukły i lekki obiektyw typu "pancake". Doskonały do vloggowania, zdjęć selfie, fotografii ulicznej i podróżniczej.
Viltrox AF 16mm f1.8 to szerokokątny i jasny obiektyw dedykowany aparatom bezlusterkowym z mocowanie Sony FE.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
TTArtisan 32mm f/2.8 to obiektyw, który zapewnia kąt widzenia około 69 stopni na pełnej klatce. Jest to klasyczna perspektywa filmowa, która sprawia, że zdjęcia uliczne są pełne wizualnego napięcia i artyzmu. Bardzo szybki i cichy silnik krokowy typu STM współpracuje z funkcjami śledzenia oka, zaimplementowanymi w bezlusterkowcach.
Voigtlander Nokton Classic II 35 mm f/1,4 to druga wersja kultowego obiektywu, cenionego przez doświadczonych fotografów, poszukujących szkła o unikatowym charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z analogowym wyglądem i niepowtarzalną pracą pod światło.
Voigtlander Nokton Classic II 35 mm f/1,4 to druga wersja kultowego obiektywu, cenionego przez doświadczonych fotografów, poszukujących szkła o unikatowym charakterze. Obiektyw łączy wysoką jakość optyczną z analogowym wyglądem i niepowtarzalną pracą pod światło.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej