Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Jasny obiektyw o ogniskowej 25mm do bezlusterkowców z matrycą APS-C i mikro 4/3
Obiektyw Argus 25 mm to kolejny apochromatyczny obiektyw w rodzinie ultrajasnych szkieł od Venus Optics. Prezentowany model oferuje skalę odwzorowania 0,17:1 i jest przeznaczony do pracy z systemami Micro 4/3. Wyposażono go w układ APO, który minimalizuje zniekształcenia i aberracją chromatyczną. Ostrzenie z minimalnej odległości wynoszącej jedynie 25 cm pozwala maksymalnie zbliżyć się do fotografowanych lub filmowanych obiektów. Wewnętrzny system regulacji ostrości nie wpływa na długość obiektywu podczas zmieniania ustawień. Szkło pozwala również uzyskać piękne rozmycie tła i miękki krągły bokeh.
Jasny, stałoogniskowy obiektyw standardowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 25 mm (odpowiednik 50 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,8. Min. odległość ostrzenia 24 cm.
Wymiary: 55,9 x 40,6 mm. Waga: 136 g.
OLYMPUS M. Zuiko DIGITAL ED 25 mm f/1,2 PRO to obiektyw z wyjątkowo szybkim AF, który precyzyjnie ustawia ostrość w każdej sytuacji. jest odporny na kurz, mróz oraz zachlapania, pozwala uzyskać piękny efekt bokeh i doskonale radzi sobie nawet w słabych warunkach oświetleniowych.
Panasonic Lumix G 25mm f/1.7 ASPH. to obiektyw o standardowej ogniskowej 25mm (odpowiednik 50mm dla formatu małoobrazkowego). Kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do kąta widzenia ludzkiego oka, dzięki temu obiektyw doskonale sprawdza się w wielu dziedzinach fotografii obrazując rzeczywistość w naturalny sposób. Jasny otwór przysłony f/1.7 zapewnia możliwość pracy w słabym świetle oraz możliwość zastosowania niskiej głębi ostrości. Panasonic Lumix G 25mm f/1.7 ASPH. jest przystosowany do filmowania dzięki cichemu, krokowemu silnikowi autofocusa oraz płynnej przysłonie.
Najjaśniejszy obiektyw standardowy (ekwiwalent obiektywu 50mm w aparatach małoobrazkowych) przeznaczony dla systemu Mikro 4/3. Idealny do pracy w trudnych warunkach oświetleniowych, kiedy nie można użyć lampy błyskowej. Średnica filtra: 52 mm.
Wymiary: 58 x 70 mm. Waga: 410 g.
Obiektyw makro przeznaczony do aparatów bezlusterkowych systemu micro 4/3. Dzięki skali odwzorowania 1,25:1 pozwala ustawić ostrość z odległości zaledwie 9,5 cm (odległość między matrycą a fotografowanym obiektem). Dzięki takim parametrom ambitni fotoamatorzy mogą wykonywać zdjęcia fascynujących detali nieuchwytnych dla ludzkiego oka.
Panasonic Lumix G Macro 30mm f/2.8 ASPH. MEGA O.I.S. to obiektyw makro systemu Micro 4/3. Skala odwzorowania 1:1 oraz minimalna odległość ostrzenia 10.5cm pozwala na zobrazowanie niewielkich detali otaczającego świata z niezwykłą wyrazistością. Ogniskowa 30mm (odpowiednik 60mm dla formatu małoobrazkowego) sprawdzi się także w tradycyjnej fotografii portretowej, a dzięki płynnej przysłonie i cichemu krokowemu silnikowi autofocusa sprawdzi się również w filmowaniu. Dodatkowo obiektyw posiada stabilizację MEGA O.I.S. która pozwala na uzyskanie nieporuszonego obrazu nawet w trudnych warunkach oświetlenia.
Wysokiej klasy, jasny, stałoogniskowy obiektyw o doskonałej jakości i rewelacyjnej jasności z serii Contemporary.
Dzięki zwartej i lekkiej konstrukcji sprawdzi się jako podstawowe narzędzie do codziennej pracy. Jest to obiektyw, który łączy w sobie doskonałe parametry optyczne oraz wyjątkową mobilność i użytecznością.
Wymiary: 64,8mm x 73,3mm
Waga: 265 g
Ultrajasny obiektyw o ogniskowej 35mm do bezlusterkowców z matrycą APS-C i mikro 4/3
Obiektyw 7Artisans 35mm f/1,2 wersja II to następca bardzo popularnego i cenionego obiektywu 7Artisasns 35mm f/1,2. Obiektyw został przekonstruowany, by zapewnić jeszcze lepszą jakość optyczną, zachowując jednocześnie znakomitą światłosiłę i kompaktowe rozmiary.
Samyang 35 mm f/1,4 zaprojektowany został z myślą o współpracy z lustrzankami najpopularniejszych marek, wyposażonych w matryce Mikro 4/3. Jego ogniskowa wynosząca 35 milimetrów ma w praktyce bardzo uniwersalny charakter.
Wymiary: 111,5 x 83 mm. Waga: 730 g.
Kąt widzenia obiektywu zapewnia wszechstronne zastosowanie podczas pracy przy różnych projektach fotograficznych. Dzięki maksymalnemu otworowi przysłony f/1.4 z łatwością radzi sobie nawet z trudnymi warunkami oświetleniowymi.
Najjaśniejszy seryjnie produkowany obiektyw do aparatów kompaktowych z matrycami APS-C lub micro 4/3. Ogniskowa 40 mm, maks. otwór względny f/0,85. Min. odległość ostrzenia 75 cm. Wbudowana wysuwana osłona przeciwsłoneczna.
Wymiary: 74 x 128 mm.
Waga: 1150 g.
TTArtisan 40mm f2.8 to mały, sprytny obiektyw, zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C oraz mikro 4/3. Przy tak niewielkim rozmiarze jest w stanie zapewnić nam powiększenie makro 1:1. Kombinacja ogniskowej 40mm wraz z przysłona f/2,8 daje nam umiarkowanie szeroki kąt widzenia i stosunkowo dużą głębię ostrości (w porównaniu z obiektywami o dłuższych ogniskowych), co ma niebagatelne znaczenie w przypadku makrofotografii.
LEICA DG NOCTICRON 42,5 mm / F1,2 ASPH / POWER O.I.S. (H-NS043) do aparatów LUMIX G zgodnych ze standardem Mikro Cztery Trzecie (odpowiednik w aparacie 35 mm: 85 mm).
Ten zaawansowany obiektyw, oznaczony przez Leica Camera AG nową nazwą NOCTICRON, wyróżnia się maksymalną wartością przysłony F1,2, układem optycznej stabilizacji obrazu (POWER O.I.S.) oraz trybem ciągłego autofokusa.
Certyfikat słynnej na całym świecie marki LEICA gwarantuje wyjątkową jakość obrazu oraz wyrafinowaną metalową konstrukcję.
Panasonic Lumix G 42.5mm f/1.7 ASPH. POWER O.I.S. to obiektyw stałoogniskowy przeznaczony do aparatów systemu Micro 4/3. Odpowiednik ogniskowej 85mm (dla formatu małoobrazkowego) doskonale nadaje się do zdjęć portretowych czy beauty. Duży otwór przysłony f/1.7 pozwala na osiągnięcie niewielkiej głębi ostrości oraz piękny efekt bokeh. Obiektyw jest wyposażony w optyczną stabilizację obrazu, która umożliwia fotografowanie "z ręki" w trudnych warunkach oświetlenia.
Najjaśniejszy obiektyw portretowy (ekwiwalent obiektywu 85mm w aparatach małoobrazkowych) przeznaczony dla systemu Mikro 4/3. Idealny do pracy w trudnych warunkach oświetleniowych, kiedy nie można użyć lampy błyskowej.
Irix Cine 45mm T1.5 to obiektyw filmowy o ogniskowej 45mm i wartości transmitancji T1.5. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Jasny, stałoogniskowy obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 45 mm (odpowiednik 90 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,8. Min. odległość ostrzenia 50 cm.
Wymiary: 56 x 46 mm. Waga: 116 g.
Jasny, stałoogniskowy obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 45 mm (odpowiednik 90 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,8. Min. odległość ostrzenia 50 cm.
Wymiary: 56 x 46 mm. Waga: 116 g.
Profesjonalny Jasny, stałoogniskowy obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 45 mm (odpowiednik 90 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,2. Min. odległość ostrzenia 50 cm.
Wymiary: 84,9 x 70 mm. Waga: 410 g.
Obiektyw makro przeznaczony do aparatów bezlusterkowych systemu micro 4/3 i wyposażony w optyczną stabilizację obrazu. Ogniskowa 45 mm (odpowiednik 90 mm w formacie małoobrazkowym). Maks. otwór względny f/2,8. Min. odległość ostrzenia 105 mm.
Wymiary: 63 x 62,5 mm. Waga: 225 g.
7Artisans 50mm f/0,95 to obiektyw przeznaczony do bezlusterkowców, w którym zakochają się przede wszystkim portreciści. Jego imponujący maksymalny otwór przysłony pozwala nam bardzo kreatywnie wykorzystać papierową głębię ostrości, a także bardzo ułatwia pracę w słabych warunkach oświetleniowych. Bezklikowa konstrukcja przysłony zapewnia płynne i bezproblemowe sterowanie przysłoną, co spodoba się zwłaszcza osobom filmującym.
Jasny obiektyw o ogniskowej 50mm do bezlusterkowców z matrycą APS-C i mikro 4/3
Laowa 50 mm f/2,8 2X Ultra Macro APO to pierwszy obiektyw na świecie stworzony dla systemu Micro 4/3 (MFT) oferujący maksymalną skalę odwzorowania na poziomie 2:1. Apochromatyczna konstrukcja optyczna, wbudowany procesor i silnik sterujący przysłoną z poziomu aparatu, niewielka waga i kompaktowe rozmiary - wszystkie te cechy składają się na idealny obiektyw do makrofotografii.
Meike MK-50mm F2.0 to wysokiej klasy stałoogniskowy obiektyw standardowy. Zaprojektowany do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C oram mikro 4/3. Został wykonany z wytrzymałego stopu metalu.
Standardowy obiektyw manualny zaprojektowany do współpracy z bezlusterkowcami wyposażonymi w matryce formatu Mikro 4/3. To co wyróżnia nowy obiektyw to przysłona F1,2 dzięki której można kreatywnie fotografować nawet w najtrudniejszych warunkach oświetleniowych. Obiektyw składa się z 9 soczewek ułożonych w 7 grupach.
Manualny, jasny obiektyw standardowy przeznaczony do użytku z aparatami cyfrowymi wyposażonymi w matryce formatu Mikro 4/3. Konstrukcja optyczna obiektywu obejmuje 9 soczewek ułożonych w 6 grup, w tym 1 asferyczną i 1 hybrydową asferyczną. Soczewki są pokryte wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC.
Wymiary: 74,7 x 81,6 mm. Waga: 555 g.
TTArtisan 50mm f1.2 to manualny obiektyw przeznaczony do bezluserkowców z matrycami APS-C i mikro 4/3.
Składająca się z dziesięciu listków przysłona o maksymalnej wartości f/1.2 sprawia, że obiektyw jest doskonałym wyborem do fotografii portretowej.
Obiektywy typu tilt pozwalają nam pochylić płaszczyznę ostrości w stosunku do matrycy aparatu lub kamery. Dzięki temu można bardzo kreatywnie wykorzystać tą cechę uzyskując efekty, o które jest bardzo trudno, bez posiadania takiego instrumentu optycznego. Jednym z najbardziej popularnych jest efekt miniatury, który teraz dzięki obiektywowi firmy TTArtisan jest dostępny właściwie dla każdego.
Oczywiście poza tym można go używać jak każdego, w pełni manualnego obiektywu o ogniskowej 50mm f/1,4
Jasny obiektyw o ogniskowej 55mm do bezlusterkowców z matrycą APS-C i mikro 4/3
7Artisans 60mm f/2,8 v2 jest zaprojektowany do bezlusterkowców z matrycą APS-C i. mikro43. W konstrukcji optycznej zastosowano 11 elementów w 8 grupach, w tym 1 soczewka ED (extra-low dispersion) i 2 soczewki HOYA. Dzięki kompaktowemu rozmiarowi (długość 80mm) i niewielkiej wadze (339g) można go zawsze mieć z sobą. Skala odwzorowania to 1:1, co przy całkiem sporej minimalnej odległości ostrzenia pozwala nam dobrze oświetlić fotografowane obiekty. Ekwiwalent kąta widzenia w odniesieniu do pełnej klatki, to 90mm (APS-C) i 120mm (mikro43), co pozwala nam używać tego obiektywu jako poręcznej portretówki.
Obiektyw makro o ogniskowej 60mm do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C i mikro 4/3
Jasny, stałoogniskowy obiektyw makro przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 60 mm (odpowiednik 120 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/2,8. Min. odległość ostrzenia 18,8 cm. Ogranicznik zakresu ostrości. Uszczelniony korpus.
Wymiary: 56 x 82 mm. Waga: 185 g.
Voigtlander Nokton 60mm f / 0.95, będący połączeniem średniej ogniskowej teleobiektywu z wyjątkowo jasną konstrukcją, jest odpowiednikiem stałoogniskowego obiektywu 120 mm do bezlusterkowców Mikro Cztery Trzecie.
Jasny, stałoogniskowy teleobiektyw przeznaczony do aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Ogniskowa 75 mm (odpowiednik 150 mm w aparacie małoobrazkowym). Światło f/1,8. Min. odległość ostrzenia 84 cm.
Wymiary: 64 x 69,1 mm. Waga: 305 g.
Najwyższej jakości obiektyw przeznaczony dla osób szukających najwyższych możliwych parametrów obrazu. Konstrukcja obiektywu opiera się na 9 soczewkach w 7 grupach optycznych z funkcją wewnętrznego ogniskowania przy czym jedna soczewka jest asferyczna. Zastosowano tutaj również ośmiolistkową przysłonę dzięki czemu można otrzymać niezwykle plastyczne rozmycie tła.
Wymiary: 78 x 72,2 mm. Waga: 560 g.
Nowa linia obiektywów Samyang VDSLR MK2 dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, nieustannie pomaga poszerzać horyzonty kreatywności niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów, jako ich pierwszy zestaw obiektywów.
Najwyższej klasy obiektyw makro o ogromnych możliwościach. Odpowiednik ogniskowej 180mm zapewnia możliwość nawet 8-krotnego powiększenia. Obiektyw doskonale współpracuje z aparatami OM System dzięki funkcji automatycznego stackowania - przesunięcia pola ostrości oraz połączenia wielu obrazów w jedno zdjęcie o dużej głębii ostrości.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej