Fotografia
Opcje filtrowania
Producent:
Rodzaje obiektywów:
Rodzaj mocowania:
Filtr cenowy:
od:
do:
Tylko dostępne od ręki:

Obiektywy do bezlusterkowców

Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi  uzyskanie  doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu  możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.

Kompatybilność obiektywów do bezlusterkowców

Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.

Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6.  Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.

Jaki obiektyw do bezlusterkowca wybrać?

Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.

Jaką ogniskową obiektywu wybrać?

Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.

Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.

Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców  idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.

Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą  głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans. 

Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.

Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.

Jasność obiektywu do bezlusterkowca

Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.

Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.

Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.

Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć. 

W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.

Jaki obiektyw wybrać do filmowania bezlusterkowcem?

Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.

W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.

Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.

Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.

Obiektywy specjalistyczne do bezlusterkowców

W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie  o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można  wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.

Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.

Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru. 

  • Aktywne filtry:
  • Rodzaj mocowania: L-Mount

Obiektyw Sigma 15mm f/1.4 DG DN Fisheye Art (L-Mount) + 5 letnia gwarancja - PRZEDSPRZEDAŻ - kup taniej o 1000zł wpisując kod SIGMA1000

Sigma 15mm f/1.4 DG DN Diagonal Fisheye Art lpierwszy na świecie obiektyw F1.4 typu fisheye, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych*.
Obiektyw jest wyjątkowo ostry w całym kącie widzenia 180°, oferując przy tym przysłonę F1.4, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań, w tym astrofotografii, krajobrazów i architektury.

Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 14 marca 2024

  • Ogniskowa: 15 mm
  • Kąt widzenia: 180°
  • Jasność: f/1.4
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount (pełna klatka)
  • przedsprzedaż w dniach 21.02.2024 – 13.03.2024
  • 5-letnia gwarancja, po zarejestrowaniu obiektywu na stronie https://gwarancja.sigma-foto.pl/ w przeciągu 60 dni do daty zakupu.
9990 zł
przedsprzedaż

Obiektyw Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport (L-Mount) + 3 letnia gwarancja

Sigma 500mm f/5.6 DG DN OS Sport lekki i poręczny stałoogniskowy ultrateleobiektyw SIGMA z linii Sports, dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.

Obiektyw oferuje zupełnie nowe wrażenia dla fotografów dzikiej przyrody, lotnictwa  czy sportów akcji.

  • Ogniskowa: 500 mm
  • Kąt widzenia:
  • Jasność: f/5.6
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount (pełna klatka)
13990 zł
przedsprzedaż

Obiektyw Sigma 70-200mm f/2.8 DG DN OS Sport L-mount -3 letnia gwarancja + rabat natychmiastowy 300zł (cena zawiera rabat)

SIGMA 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sports został opracowany z myślą o profesjonalistach i bardzo wymagających amatorach. Oferuje nie tylko wysoką jakość optyczną, ale także bardzo szybki AF, z zastosowanym po raz pierwszy podwójnym napędem liniowym HLA oraz niezwykle wydajną stabilizację obrazu o wydajności dochodzącej do 7,5 EV. Wykorzystując najbardziej zaawansowane technologię w SIGMA, stworzony został prawdziwie flagowy model teleobiektywu z linii Sports.

  • Ogniskowa: 70-200 mm
  • Kąt widzenia: 34.3° - 12.3°
  • Jasność: f/2.8
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount (pełna klatka)
  • Promocja obowiązuje do 31.05.2024
promocja
7285 zł
dostępny od ręki

Obiektyw Anamorficzny Sirui VENUS 75mm T/2.9 Full Frame 1.6 Squeeze - L-Mount

Firma Sirui po sukcesach obiektywów anamorficznych do aparatów i kamer z matrycą APS-C wchodzi na następny poziom. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Venus posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary, które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh. Sirui VENUS 75mm T/2.9 Full Frame 1.6x daje nam kąt widzenia w poziomie odpowiadający obiektywowi 46mm.

  • Ogniskowa: 75mm
  • Kąt widzenia: 33° (+60% horyzontalnie)
  • Jasność: T/2.9
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
6490 zł
dostępny u dostawcy

Obiektyw LensBaby Composer Pro II with Edge Optic 50mm f/3.2 (L-Mount)

Firma LensBaby wyszła na wprost oczekiwaniom klientów, którzy chcą bardziej kreatywnie wykorzystać swój sprzęt fotograficzny. Stworzono modułowy zestaw, którego podstawą jest tzw. Composer. Jest to adapter mocowany do korpusu aparatu z gniazdem, do którego wkładamy odpowiedni obiektyw marki Lensbaby. W porównaniu z tradycyjnym obiektywem, w którym ostrość ustawiana jest na płaszczyźnie równoległej do matrycy, Composer Pro II posiada konstrukcję z przegubem kulowym, która pozwala na pochylenie obiektywu aż o 15° w dowolnym kierunku. Ulepszona w porównaniu z poprzednikiem konstrukcja jest solidniejsza i pozwala na bardziej precyzyjne operowanie funkcją pochyłu.

  • Ogniskowa: 50mm
  • Jasność: f/3.2
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
2190 zł
pytaj o dostępność

Obiektyw TTArtisan 500mm f/6.3 - L-Mount

Firma TTArtisan, jako producent optyki już na dobre rozgościła się w świadomości fotografów. Znana ze świetnej jakości oraz przystępnych cen rodzina obiektywów powiększyła się o nowy instrument optyczny - pełnoklatkowy teleobiektyw 500mm f/6.3. Zastosowano tu soczewki specjalne, w tym ED (extra low dispersion) oraz o niskim indeksie refrakcyjnym, dzięki czemu zdjęcia zrobione tym obiektywem są ostre i pozbawione aberracji.

  • Ogniskowa: 500mm
  • Kąt widzenia:
  • Jasność: f/6.3
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
1899 zł
dostępny do 3 dni

Obiektyw Panasonic Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 (opakowanie zastępcze)

Obiektyw typu zoom do uniwersalnego zastosowania, od ultra-szerokiego kąta 20mm idealnego do krajobrazów oraz zdjęć makro do krótkiej teleogniskowej 60mm, która sprawdzi się w portrecie i podróży. Niewielkie wymiary i waga zapewniają mobilność natomiast uszczelnienie przeciw kurzowi i wilgoci pozwoli używać obiektywu w każdych warunkach.

  • Ogniskowa: 20-60mm
  • Kąt widzenia: 94°–40°
  • Jasność: f/3.5-5.6
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
1399 zł
dostępny od ręki

Obiektyw Panasonic Lumix S 100mm f/2.8 Macro

Niezwykle mały i lekki, pełnoklatkowy obiektyw 100mm typu makro o powiększeniu 1x oraz minimalnej odległości ogniskowania 20,4 cm. Obiektyw posiada uszczelnianą konstrukcję, limiter zakresu odległości ostrzenia oraz płynny mechanizm przysłony.

  • Ogniskowa: 100mm
  • Kąt widzenia: 24°
  • Jasność: f/2.8
  • Średnica filtra: 67mm
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
4999 zł
dostępny od ręki

Obiektyw Anamorficzny Sirui SATURN 75mm T/2.9 Full Frame 1.6 Squeeze - L-Mount

Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.

  • Ogniskowa: 75mm
  • Kąt widzenia: 33° (+60% horyzontalnie)
  • Jasność: T/2.9
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
6090 zł
dostępny u dostawcy

Obiektyw Anamorficzny Sirui SATURN 50mm T/2.9 Full Frame 1.6 Squeeze - L-Mount

Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.

  • Ogniskowa: 50mm
  • Kąt widzenia: 46° (+60% horyzontalnie)
  • Jasność: T/2.9
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
6090 zł
dostępny u dostawcy

Obiektyw Anamorficzny Sirui SATURN 35mm T/2.9 Full Frame 1.6 Squeeze - L-Mount

Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.

  • Ogniskowa: 35mm
  • Kąt widzenia: 63° (+60% horyzontalnie)
  • Jasność: T/2.9
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/Pełna klatka
6090 zł
dostępny u dostawcy

Obiektyw Panasonic Lumix S 28-200mm f/4-7.1 Macro O.I.S. - Przedsprzedaż

Niezwykle kompaktowy i lekki zoom o bardzo szerokim zakresie ogniskowych oraz skali odwzorowania makro 1:2. Ten niezwykle wszechstronny obiektyw sprawdzi się zarówno w fotografii jak i filmowaniu. Idealny na spacery czy do zabrania w podróż, został dodatkowo uszczelniony przeciw kurzowi i wilgoci oraz posiada wydajną stabilizację obrazu.

  • Ogniskowa: 28-200mm
  • Kąt widzenia: 109°–70°
  • Jasność: f/4-7.1
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount / Pełna klatka
  • Waga: 413g
  • Średnica filtra: 67mm
  • Planowana data premiery: początek maja 2024
promocja
4499 zł
przedsprzedaż

Obiektyw Irix Cine 65mm T1.5 metryczny (L-Mount)

Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.

  • Ogniskowa: 65mm
  • Kąt widzenia: 31°
  • Jasność: T1.5
  • Mocowanie/Matryca: L-Mount/pełna klatka
4345 zł
przedsprzedaż

Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.