Obiektywy do bezlusterkowców to zupełnie nowe konstrukcje optyczne i mechaniczne, które zostały zaprojektowane od podstaw do współpracy z nowym typem aparatu cyfrowego czyli bezlusterkowcem. Wyznaczają nowe standardy jakości optycznej, szybkości i komfortu pracy. Obiektywy do bezlusterkowców zostały zaprojektowane z myślą o optymalnej odległości od matrycy, co umożliwia między innymi uzyskanie doskonałej jakości optycznej nawet przy całkowicie otwartej przysłonie, szybszej pracy autofokusa czy lepszej komunikacji między aparatem a obiektywem. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, przy zachowaniu wysokiej jakości, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Sprzyja temu także coraz skuteczniejsza stabilizacja obrazu w obiektywach, która współdziała ze stabilizacją w aparacie, potęgując końcowy efekt. Lepsza komunikacja z korpusem pozwala również na sterowanie funkcjami aparatu z poziomu obiektywu.
Aby obiektyw do bezlusterkowca był w pełni kompatybilny z korpusem aparatu należy dopasować go do rodzaju mocowania w aparacie i wielkości matrycy. Producenci aparatów cyfrowych posiadają w poszczególnych modelach różne mocowania. Do najpopularniejszych należą: Canon RF, Fujifilm X, L-Mount, Mikro 4/3, Nikon Z i Sony E.
Należy Pamiętać, że poszczególne obiektywy mimo posiadania pasującego typu mocowania mogą być dedykowane do aparatów z matrycami różnej wielkości. W przypadku zamontowania obiektywu APS-C do pełnoklatkowego korpusu, aparat będzie pracował tylko na odpowiednim wycinku matrycy, natomiast w przypadku użycia obiektywu pełnoklatkowego do aparatu z matrycą APS-C zmieni się kąt widzenia obiektywu i będzie odpowiedni dla ogniskowej pomnożonej przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych bezlusterkowców najlepiej stosować oryginalną optykę zalecaną przez producentów aparatów. Jednak ze względu na to, że na rynku jest jeszcze bardzo wiele obiektywów do lustrzanek cyfrowych a nawet do aparatów analogowych, producenci bezlusterkowców oferują adaptery umożliwiające stosowanie z nimi starszej optyki. Oprócz oryginalnych obiektywów zalecanych przez producentów bezlusterkowców, jest dostępna na rynku optyka alternatywnych producentów, która jest wyposażona w odpowiednie bagnety i styki, zapewniające kompatybilność z aparatem.
Aby dobrać odpowiedni obiektyw do naszych potrzeb musimy wiedzieć jakie znaczenie w praktyce mają poszczególne cechy i parametry obiektywów, oraz które z nich będziemy chcieli wykorzystać w swojej pracy i twórczości.
Jednym z najważniejszych parametrów obiektywu do bezlusterkowca jest długość ogniskowej. Determinuje ona tak ważne cechy obiektywu jak wielkość przybliżenia, kąt widzenia, głębię ostrości czy nawet jasność obiektywu.
Obiektywy, których długość ogniskowej wynosi około 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) to obiektywy standardowe. Charakteryzują się one doskonałą jakością optyczną, są bardzo jasne, mają niewielkie gabaryt a przy tym są relatywnie niedrogie. Jest to najbardziej uniwersalny rodzaj obiektywu, pozwalający na wykonywanie profesjonalnej jakości zdjęć i filmów nawet w słabym oświetleniu. Sprawdzi się świetnie w portrecie, reportażu plenerowym, sporcie czy fotografii produktowej. Obiekt widziany przez ten obiektyw jest bardzo naturalny, nie jest oddalony ani przybliżony, a kąt widzenia obiektywu jest zbliżony do pola widzenia ludzkiego oka.
Obiektywy o ogniskowej 35mm (przy matrycach pełnoklatkowych) i krótszej to obiektywy szerokokątne. Charakteryzuje je, oprócz bardzo dobrych właściwości optycznych i dużej jasności, znacznie większy kąt widzenia, dający szerszą perspektywę. Stałoogniskowe obiektywy szerokokątne do bezlusterkowców idealnie nadają się do fotografii wnętrz, architektury, krajobrazu czy reportażu. Pozwalają na tworzenie urzekających pejzaży, pełnych szczegółów w całym kadrze, nawet przy w pełni otwartej przysłonie. Obiektywy szerokokątne doskonale sprawdzają się zarówno w fotografii jak i podczas filmowania.
Obiektywy, których ogniskowe są znacznie dłuższe niż 50mm (przy matrycach pełnoklatkowych) nazywamy teleobiektywami. Cechują się one zawężonym kątem widzenia i przybliżaniem fotografowanych obiektów. Ponadto obiektywy długoogniskowe skracają perspektywę, posiadają mniejszą głębię ostrości oraz powodują większe rozmycie drugiego planu. Stałoogniskowe teleobiektywy do bezlusterkowców sprawdzają się idealnie w fotografii portretowej (zwłaszcza 85mm, 100mm, 135mm) zapewniając znakomitą plastykę obrazu i piękne rozmycie tła. Podobnie niezastąpione są w fotografii przyrodniczej i sportowej czyli w sytuacjach gdy fotograf nie może zbliżyć się do fotografowanego obiektu i musi zachować duży dystans.
Zmiennoogniskowe obiektywy do bezlusterkowców czyli zoomy są niezwykle uniwersalne i praktyczne, łącząc w sobie właściwości wielu ogniskowych. Uniwersalne zoomy do bezlusterkowców, czyli takie, które pełnią zarówno funkcję obiektywu szerokokątnego, jak i teleobiektywu, są wręcz nieoceniony podczas podróży i zaspokoją oczekiwania najbardziej wymagających amatorów. Mim to nie da się ukryć, że będą one ustępować stałoogniskowym obiektywom, jakością optyczną i jasnością. Pewnym wyjątkiem są trzy klasyczne profesjonalne zoomy, które łączą uniwersalność obiektywu zmiennoogniskowego z dużą jasnością i doskonałą jakością optyczną porównywalną z obiektywami staroogniskowymi. Należą do nich obiektywy 16-35mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8.
Aby sklasyfikować obiektywy dedykowane do aparatów bezusterkowych z ma tracą APS-C, pod kątem funkcjonalności ich ogniskowej należy pomnożyć ją przez współczynnik 1,5 lub 1,6. Na przykład: obiektyw Sony E 35mm f/1,8 do APS-C będzie miał właściwości zbliżone do obiektywu standartowego 52,5mm, obiektyw Nikkor Z DX 16-50mm do APS-C będzie posiadał właściwości uniwersalnego zooma 24-75mm w aparacie pełnoklatkowym.
Jasność to jedna z najważniejszych cech obiektywu, która decyduje o ilości światła wpadającego na matrycę aparatu w określonym czasie. Jaśniejszy obiektyw pozwala na fotografowanie i filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych a nawet w półmroku bez użycia dodatkowego oświetlenia. Ponadto większej jasności obiektywu towarzyszy mniejsza głębia ostrości i większe rozmycie tła. Jasne obiektywy oznaczane są minimalną wartością przysłony, która zwykle wynosi: f/2.8, f/1.8, f/1.4 czy nawet f/1.2. Im mniejsza liczba tym obiektyw jest jaśniejszy.
Jasne obiektywy do bezlusterkowców pozwalają fotografom i filmowcom pracować na pełnym otworze przysłony przy zachowaniu znakomitej jakości optycznej w całym obszarze kadru. Dzięki temu można tworzyć profesjonalnej jakości fotografie i filmy operując bardzo małą głębią ostrości, a to doskonały sposób na uwydatnienie obiektu na pięknie rozostrzonym tle.
Dzięki dużej jasności lepiej działa autofokus, pozwalając na szybkie i dokładne ustawianie ostrości oraz śledzenie poruszających się obiektów nawet w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych.
Duża jasność obiektywu pozwala fotografom na korzystanie z krótkich czasów naświetlania w warunkach słabego oświetlenia, co zmniejsza ryzyko wykonania poruszonych zdjęć.
W zasadzie do wad jasnych obiektywów można zaliczyć jedynie to, że są większe, cięższe i droższe. Poza tym są sytuacje gdy wymagana jest nie mała, ale bardzo duża głębia ostrości, jak to ma miejsce w przypadku obiektywów do makrofotografii.
Ponieważ aparaty bezusterkowe posiadają bardzo zaawansowane funkcje umożliwiające tworzenie profesjonalnej jakości filmów, producenci zadbali również aby oferowane przez nich obiektywy były przystosowane do filmowania. Dlatego bardzo wiele z obiektywów do bezlusterkowców posiada bezskokową regulację przysłony, cichy i płynny system automatycznego ustawiania ostrości, wewnętrzne ogniskowanie oraz wbudowaną stabilizację obrazu.
W filmowaniu bezlusterkowcem najlepiej sprawdzają się jasne obiektywy stałoogniskowe lub jasne zoomy o niedużej krotności. Nie bez znaczenia jest też niewielki rozmiar i waga ułatwiające pracę z gimbalem.
Do filmowania często stosuje się również obiektywy z ręcznym ustawianiem ostrości, przystosowanych do współpracy z follow focusem. Posiadają one bardzo solidną konstrukcję mechaniczną i są dostępne w bardziej przystępnej cenie.
Oprócz uniwersalnych obiektywów fotograficzno - filmowych dostępne są na rynku obiektywy dedykowane specjalnie do filmowania aparatami bezusterkowymi lub kamerami. Zarówno pod względem optycznym, mechanicznym jak i użytkowym są ściśle przystosowane do specyfiki produkcji filmowej, zapewniając doskonałą jakość oraz komfort pracy. Są wśród nich stałoogniskowe obiektywy filmowe, profesjonalne zoomy do filmowania czy obiektywy anamorficzne.
W coraz bardziej powiększającym się portfolio optyki do bezlusterkowców znajdziemy również obiektywy do specjalnych zastosowań. Wśród nich największą popularnością cieszą się obiektywy do makrofotografii, które pozwalają na fotografowanie z bardzo bliska (nawet z kilku centymetrów) dzięki czemu uzyskujemy na zdjęciu powiększenie pokazujące szczegóły nie widoczne gołym okiem. Są to zwykle stałoogniskowe obiektywy szerokokątne, standartowe lub niewielkie tele. Parametrem, który pozwala określić wielkość powiększenia w obiektywie jest skala odwzorowania. Najczęściej w prawdziwych obiektywach makro skala odwzorowania wynosi 1:1, ale bywają też obiektywy pozwalające na jeszcze większe zbliżenie i powiększenie o skali odwzorowania 5:1. Jeśli obiektyw makro ma skalę odwzorowania 1:2 to umożliwia mniejsze powiększenie niż obiektyw ze skalą 1:1. Fotografowaniu z bardzo bliskiej odległości towarzyszy drastyczny spadek głębi ostrości, dlatego obiektywy makro dysponują możliwością dużego przymknięcia przysłony ( nawet do f/32) dzięki czemu możemy uzyskać znaczące zwiększenie głębi ostrości. Wiele z pośród obiektywów do makrofotografii można wykorzystywać z powodzeniem również jako wysokiej klasy obiektywy szerokokątne lub teleobiektywy.
Innymi specjalistycznymi obiektywami są super szerokokątne obiektywy rybie oko (fisheye) charakteryzujące się wyjątkowo szerokimi kątami widzenia, sięgającymi nawet 210°. Wykorzystywane są międzyinnymi podczas tworzenia wirtualnych spacerów, filmowania przy użyciu dronów czy jako narzędzie w kreatywnej twórczości.
Obiektywy Tilt-shift pozwalają na niezależne przesunięcie osi optycznej i pochylenie płaszczyzny ostrości. Stosuje się je najczęściej podczas fotografowania architektury aby skorygować, zjawisko nienaturalnego pochylenia ścian budynków, co jest typowe w przypadku użycia tradycyjnej optyki. Korekcja perspektywy jest również możliwa za pomocą programów do obróbki graficznej, ale dzieje się to kosztem utraty jakości zdjęcia. Dzięki obiektywom Tilt-shift można też w znacznym stopniu kontrolować głębię ostrości, uzyskując bardzo duże rozmycie tła oraz skupienie ostrości na pojedynczych obiektach w wybranym fragmencie kadru.
Tamron 11-20mm f/2.8 Di III-A RXD to ultraszerokokątny obiektyw, doskonale pasuje do kompaktowych korpusów aparatów bezlusterkowych FujiFilm z matrycą APS-C. Jest przy tym lekki i na tyle poręczny, że można po niego sięgnąć w każdej sytuacji, nadaje się też idealnie do dynamicznych ujęć wideo z gimbalem.
Obiektyw składa się z 10 elementów w 9 grupach, w tym 3 soczewki asferyczne oraz 2 ze szkła ED. Mała kompaktowa obudowa, optyczna stabilizacja obrazu oraz szeroki zakres ogniskowych sprawiają że jest to niezwykle uniwersalny obiektyw.
Jasny, standardowy zoom przeznaczony do aparatów z mocowaniem Fujifilm X Mount. Zakres ogniskowych 16-55mm (odpowiednik 24-84mm w formacie małoobrazkowym). Stałe światło f/2,8. Szybki i cichy napęd autofokusa. Obiektyw uszczelniony i odporny na wilgość, kurz i mróz do -10°C.
Wymiary: 83,3 mm x 106-129,5 mm.
Waga: 655 g.
Fujinon XF16-80mm R OiS WR to uniwersalny obiektyw który sprawdzi się podczas wielu sytuacji fotograficznych. Wyposażony jest w optyczną stabilizację obrazu która pomoga w wykonaniu nieporuszonych zdjęć. Uszczelniona obudowa oraz bardzo uniwersalna ogniskowa sprawiają że jest to idealny obiektyw dla podróżnika, pejzażysty oraz reportera.
Fujinon XF16-80mm R OiS WR to uniwersalny obiektyw który sprawdzi się podczas wielu sytuacji fotograficznych. Wyposażony jest w optyczną stabilizację obrazu która pomoga w wykonaniu nieporuszonych zdjęć. Uszczelniona obudowa oraz bardzo uniwersalna ogniskowa sprawiają że jest to idealny obiektyw dla podróżnika, pejzażysty oraz reportera.
Tamron 17-70 mm F/2.8 Di III-A VC RXD to obiektyw lekki i kompaktowy, oferuje zakres zbliżania, który sprawdzi się w wielu rodzajach fotografii począwszy od szerokokątnej fotografii krajobrazowej po portrety z aksamitnym efektem bokeh, a także znakomitą minimalną odległość ostrzenia, dzięki której można go wykorzystać również w makrofotografii.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY MARŻA. Obiektyw w idealnym stanie. Obiektyw nadal na gwarancji producenta. Praktycznie nie nosi śladów użytkowania.
Tamron 17-70 mm F/2.8 Di III-A VC RXD to obiektyw lekki i kompaktowy, oferuje zakres zbliżania, który sprawdzi się w wielu rodzajach fotografii począwszy od szerokokątnej fotografii krajobrazowej po portrety z aksamitnym efektem bokeh, a także znakomitą minimalną odległość ostrzenia, dzięki której można go wykorzystać również w makrofotografii.
Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN I Contemporary - lekki i kompaktowy zoom z serii Contemporary, dedykowany do niepełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych FUJIFILM
SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN to najmniejszy i najlżejszy na rynku obiektyw standardowy ze stałym światłem F2.8 w całym zakresie ogniskowych. Jego lekkość i poręczność, w połączeniu z wysoką, jakością generowanego obrazu sprawiają, iż obiektyw doskonale nadaje się do wielu zastosowań takich jak, fotografia reportażowa, uliczna, portretowa czy też wakacyjna.
Jasny, krótki teleobiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 18-55 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 27-84 mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm.
Wymiary: 65 mm x 70,4 mm. Waga: 310 g.
Jasny, krótki teleobiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 18-55 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 27-84 mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm.
Wymiary: 65 mm x 70,4 mm. Waga: 310 g.
Model XF18-120mmF4 LM PZ WR dysponuje zakresem ogniskowych od szerokiego kąta 18 mm aż po zasięg średniego teleobiektywu 120 mm (ekwiwalent zakresu 27 mm – 183 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Wszechstronny 6,7-krotny power-zoom o kompaktowej konstrukcji umożliwia uprawianie różnego rodzaju fotografii, w tym fotografii krajobrazowej (szeroki kąt) i portretowej (teleobiektyw). Ponadto, model XF18-120mmF4 LM PZ WR pozwala na rejestrację materiałów wideo najwyższej jakości dzięki zaawansowanym możliwościom w zakresie wideofilmowania
Uniwersalny obiektyw zoom o zakresie ogniskowych 18-135 mm (odpowiednik kąta widzenia obiektywu 27-206 mm w aparacie małoobrazkowym) przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Fujifilm (bagnet X). Wyposażony w 5-stopniową stabilizację obrazu oraz uszczelnienia. Średnica filtra: 67 mm.
Wymiary: 75,7 x 158 mm. Waga: 490 g.
Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD o pierwszy na świecie zmiennoogniskowy obiektyw do bezlusterkowych aparatów z matrycą APS-C i 16,6-krotnym powiększeniem, który ma wszystkie zalety wielofunkcyjnego obiektywu ze zmienną ogniskową, co pozwala na jego zastosowanie do wielu rodzajów fotografii.
Teleobiektyw zoom z mocowaniem Fujifilm X Mount przeznaczony do cyfrowych aparatów Fujifilm z wymiennymi obiektywami. Zakres ogniskowych 50-140 mm (odpowiednik 76-213 mm w aparacie małoobrazkowym). Stałe światło f/2,8. Wyposażony w stabilizację obrazu oraz uszczelnienia zwiększające odporność na trudne warunki atmosferyczne.
Wymiary: 82,9 x 175,9 mm. Waga: 995 g.
Jasny, krótki teleobiektyw w formacie Fujifilm X Mount o ogniskowej 55-200 mm (odpowiednik formatu małoobrazkowego 35 mm: 84-305mm). Przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi Fujifilm. Średnica filtra: 62 mm.
Wymiary:75 mm x 118 x 177 mm. Waga: 580 g.
Obiektyw Fujinon XF 70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR to kompaktowych rozmiarów teleobiektyw oferujący fotografom szeroki zakres długości ogniskowych w zakresie od 70 mm do 300 mm (odpowiednik przedziału od 107 mm do 457 mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm), o lekkiej konstrukcji, z szybkim silnikiem liniowym napędzającym układ autofokusu, 5,5 stopniową optyczną stabilizacją obrazu, charakteryzujący się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne.
rozmiar: xØ75mm x 132.5mm waga:580g
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT marża. Obiektyw w bardzo ładnym stanie technicznym i wizualnym. Soczewki czyste, wnętrze obiektywu również. Obiektyw sprzedawany w zastępczym opakowaniu.
Obiektyw Fujinon XF 70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR to kompaktowych rozmiarów teleobiektyw oferujący fotografom szeroki zakres długości ogniskowych w zakresie od 70 mm do 300 mm (odpowiednik przedziału od 107 mm do 457 mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm), o lekkiej konstrukcji, z szybkim silnikiem liniowym napędzającym układ autofokusu, 5,5 stopniową optyczną stabilizacją obrazu, charakteryzujący się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne.
rozmiar: xØ75mm x 132.5mm waga:580g
Teleobiektyw zoom przeznaczony do aparatów bezlusterkowych Fujifilm. Zakres ogniskowych 100-400 mm (odpowiednik zakresu 152-609 mm w formacie 35 mm). Maks. otwór względny f/4,5-5,6. Wyposażony w stabilizację obrazu o skuteczności do 5 stopni EV. Konstrukcja uszczelniona, odporna na zachlapanie, kurz i niskie temperatury.
Wymiary: 94,8 x 210,5 mm. Waga: 1375 g.
SIGMA 100-400mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary do aparatów z mocowaniem Fujifilm X. Tak jak w przypadku pozostałych modeli SIGMA z mocowaniem Fujifilm X, algorytm sterowania obejmujący optymalizację pracy silnika AF i szybkości komunikacji został opracowany specjalnie dla obiektywów z mocowaniem X. Oprócz szybkiego autofocusa, obiektyw obsługuje zarówno tryb AF-C (ciągły AF) jak i wbudowaną w body korekcję aberracji*. Również przełączniki na obiektywie zostały zoptymalizowane pod kątem mocowania X.
Zmiennoogniskowy ultra-teleobiektyw Tamron 150-500 mm f/5-6.7 Di III VC VXD przeznaczony do bezlusterkowych aparatów FujiFilm , skonstruowany z dużym naciskiem na kompaktowe rozmiary i użyteczność bez utraty jakości obrazu. Szybki, precyzyjny system AF i stabilizacji obrazu sprawiają, że wygodne fotografowanie z ręki z teleobiektywem 500 mm staje się realne. Doskonały wybór do fotografowania sportów akcji, dzikiej przyrody i ptaków.
Model XF150-600mmF5.6-8 R LM OIS WR to super-teleobiektyw zmiennoogniskowy, którego najdłuższa ogniskowa osiąga 600 mm (ekwiwalent 914 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Jest to lekka konstrukcja o niewysuwającym się tubusie obiektywu oraz o bardzo szybkim autofokusie, wyposażona w system stabilizacji obrazu o wydajności 5EV.
XF10-24mmF4 R OIS WR to ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy obejmujący zakres ogniskowych od 10 mm do 24 mm (odpowiednik ogniskowych 15 mm-36 mm dla formatu pełnoklatkowego). Zawiera tę samą, co jego poprzednik (obiektyw OIS XF10-24 mm), konstrukcję optyczną, zapewniającą zbliżoną rozdzielczość obrazu i maksymalną przysłonę F4.0 w całym zakresie ogniskowej. Odświeżony model wyróżnia odporna na warunki pogodowe konstrukcja. Przeprojektowanie konstrukcji wewnętrznej pozwoliło na zmniejszenie grubości pierścieni ostrości i zmiany ogniskowej, co ograniczyło wagę obiektywu o 25 g. Optyczna stabilizacja obrazu uległa poprawie o 1 stopień, dzięki czemu całkowity efekt stabilizacji osiągnął wartość 3,5 stopnia.
TTArtisan 100mm f/2.8 Makro x2 Tilt-Shift to idealny wybór do makrofotografii. Budowa optyczna składa się z 14 elementów w 10 grupach, w tym 6 soczewek o wysokim indeksie refrakcyjnym. Dzięki temu udało się zminimalizować występowanie aberracji i zniekształceń obrazu. Można go traktować jako średni teleobiektyw z funkcją pokłonów i przesunięcia, idealny do makrofotografii, fotografii produktów, portretów itp.
Obiektyw AF 27mm F1.2 Pro jest obiektywem stałoogniskowym o bardzo dużej przysłonie z flagowej serii Pro wprowadzonej przez firmę Viltrox. Kontynuuje niesamowitą ultrawysoką rozdzielczość serii Pro i super dużą przysłonę F1.2, zapewniając niezwykle przyjemny bokeh
Firma LensBaby wyszła na wprost oczekiwaniom klientów, którzy chcą bardziej kreatywnie wykorzystać swój sprzęt fotograficzny. Stworzono modułowy zestaw, którego podstawą jest tzw. Composer. Jest to adapter mocowany do korpusu aparatu z gniazdem, do którego wkładamy odpowiedni obiektyw marki Lensbaby. W porównaniu z tradycyjnym obiektywem, w którym ostrość ustawiana jest na płaszczyźnie równoległej do matrycy, Composer Pro II posiada konstrukcję z przegubem kulowym, która pozwala na pochylenie obiektywu aż o 15° w dowolnym kierunku. Ulepszona w porównaniu z poprzednikiem konstrukcja jest solidniejsza i pozwala na bardziej precyzyjne operowanie funkcją pochyłu.
PRODUKT UŻYWANY - NA PRODUKT WYSTAWIAMY FAKTURĘ VAT MARŻA Obiektyw Fujinon XF 16mm f/1,4 R WR - Używany - Obiektyw bardzo dobrej kondycji wizualnej i mechanicznej. Szkła i wnętrze obiektywu czyste. Gumy na pierścieniach bez widocznych śladów użytkowania. Obiektyw nosi normalne ślady użytkowania.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
Obiektywy Sirui Sniper Series APS-C Autofocus to seria obiektywów o dużym otworze przysłony i kompaktowej konstrukcji, kompatybilna z najnowszą funkcją śledzenia ostrości aparatu. Każdy z obiektywów w tej serii posiada gniazdo USB-C, które umożliwia aktualizację oprogramowania obiektywu. 11-listkowa przysłona zapewnia bardzo przyjemne rozmycie tła.
TTArtisan 35mm f/1.8 to kolejny obiektyw tego producenta wyposażony w silnik Autofocusa. Niewielki rozmiar i waga tylko 199g sprawiają, że jest to sprzęt bardzo poręczny i nie chce się go odpinać od aparatu. Wyposażony jest w szybki silnik krokowy, który bardzo dobrze współpracuje z najnowszymi systemami detekcji obiektów w aparatach. Dekiel jest wyposażony w gniazdo USB-C, dzięki czemu można aktualizować oprogramowania w obiektywie.
TTArtisan 10mm f/2 to obiektyw zaprojektowany do aparatów bezusterkowych z matrycą APS-C. Niewielki rozmiar oraz waga około 340g, a także ultraszeroki kąt widzenia - 105° - fantastycznie się sprawdzą podczas fotografowania przede wszystkim krajobrazów, zarówno bezludzia jak i miejskich, ale też dzięki przysłonie f/2 mogą być idealne do astrofotografii.
Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.
Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.
Pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne Sirui serii Saturn to udany kompromis pomiędzy rozmiarem obiektywu a jego właściwościami optycznymi. Pełnoklatkowe obiektywy z serii Saturn posiadają współczynnik ściśnięcia 1,6x, dzięki czemu możemy uzyskać kinowe proporcje obrazu: 2.4:1 (podczas nagrywania z proporcjami boków 3:2) oraz 2.8:1 (gdy filmujemy 16:9). Dodatkowym atutem są piękne, poziome flary - w zależności od wersji obiektywu mogą być w kolorze niebieskim lub neutralnym - które znamy z kinowego ekranu, oraz charakterystyczny, owalny bokeh.
Irix 65mm to krótki teleobiektyw filmowy, który jest niezbędny dla filmowców. Doskonale sprawdzi się w kinowych portretach, filmach narracyjnych oraz dokumentalnych. Dzięki jasność T1.5 umożliwia uzyskanie kinowego wyglądu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej