Na co warto zwrócić uwagę kupując obiektyw?
Wybór odpowiedniego obiektywu tylko pozornie wydaje się prosty. Na wstępie warto zaznaczyć, że obiektywy dzielimy na obiektywy fotograficzne oraz obiektywy filmowe. Obiektywy fotograficzne są wyposażone w moduły auto focusa oraz systemy wewnętrznej stabilizacji, natomiast obiektywy filmowe są konstrukcjami manualnymi pozbawionymi elektroniki. Następną różnicą wśród obiektywów jest podział na obiektywy stałoogniskowe oraz zmiennoogniskowe tzw. "zoomy". Przykładem obiektywu stałoogniskowego jest Canon 50mm f/1.4, natomiast obiektywem zmiennoogniskowym jest Canon 24-70mm f/2.8.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na dostosowanie obiektywów do wielkości matrycy w aparacie. Wyróżniamy 3 rodzaje matryc: pełna klatka, APS-C oraz Micro 4/3. Obiektywy pod pełną klatkę będą działać z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C aczkolwiek musimy pamiętać, że długość ogniskowej musimy pomnożyć x 1.6.
Zaczynając poszukiwania obiektywu musimy wiedzieć jakie mocowanie jest nam potrzebne, gdyż niektóre obiektywy występują z wieloma bagnetami.
Rodzaje bagnetów:
Możemy podłączyć obiektywy np. Canon EF do mocowania Sony E za pomocą adapterów.
Stałoogniskowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Ogniskowa 85 mm, maks. otwór względny f/1,5.
Wymiary: 121,7 x 117,6 mm.
Waga: 1245 g.
Stałoogniskowy, portretowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Dzięki zastosowaniu karbonu jest zdecydowanie lżejszy, ale również i mniejszy od swojego poprzednika. Charakteryzuje się obsługą matryc 8K.
Stałoogniskowy, portretowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Dzięki zastosowaniu karbonu jest zdecydowanie lżejszy, ale również i mniejszy od swojego poprzednika. Charakteryzuje się obsługą matryc 8K.
Stałoogniskowy, portretowy, manualny obiektyw przeznaczony do filmowania. Dzięki zastosowaniu karbonu jest zdecydowanie lżejszy, ale również i mniejszy od swojego poprzednika. Charakteryzuje się obsługą matryc 8K.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 120,6 x 81,6 mm. Waga: 710 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 123,1 x 81,6 mm. Waga: 725 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z aparatami wyposażonymi w matryce Mikro 4/3 przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 147,9 x 81.6 mm. Waga: 730 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 121,6 x 81,6 mm. Waga: 715 g.
Manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę umożliwiającą zamontowanie follow focusa oraz pierścień przysłony działający bezstopniowo. Ogniskowa 100 mm, światłosiła f/2,8. Maksymalna skala odwzorowania 1:1. Powłoki przeciwodblaskowe Ultra Multi Coating.
Wymiary: 149,1 x 81.6 mm. Waga: 735 g.
Stałoogniskowy manualny teleobiektyw zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C przeznaczony do filmowania. Wyposażony w zębatkę pozwalającą na zamontowanie follow focusa i pierścień przysłony pracujący bezstopniowo.
Wymiary: 148,1 x 82 mm. Waga: ok. 845 g.
Laowa 17 mm f/4,0 Zero-D to w chwili swojej premiery najszerszy na świecie obiektyw do średnioformatowego systemu Fujifilm G. Zachwyca on nie tylko swoją znakomitą jakością optyczną, ale także niemal zerową dystorsją oraz niewielką minimalną odległością ostrzenia.
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do aparatu Fujifilm GFX 50S. Odpowiednik obiektywu 18mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
GF30mm f/3.5 R WR to uniwersalny obiektyw szerokokątny o ogniskowej 30mm (24mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm). Obiektyw posiada kompaktowe rozmiary oraz uszczelnianą obudowę, docenią go fotografowie krajobrazu, podróżnicy w rękach kreatywnego fotografa będzie to świetne narzędzie do reportażu.
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do aparatu Fujifilm GFX 50S. Odpowiednik obiektywu 50mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do serii aparatów Fujifilm GFX. Jest to odpowiednik obiektywu 40mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych. Jego kompaktowe rozmiary sprawiają że jest to bardzo dobry obiektyw do zdjęć reportażowych, podróżniczych oraz do fotografii ulicznej.
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do aparatu Fujifilm GFX 50S. Odpowiednik obiektywu 50mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
GF80mmF1.7 R WR to obiektyw o standardowej długości ogniskowej wynoszącej 80 mm (co jest odpowiednikiem ogniskowej 63 mm dla pełnoklatkowego formatu 35 mm). Jego duża zewnętrzna soczewka podstawowa z autofokusem charakteryzuje się maksymalnym otworem przysłony F1.7, co czyni go najjaśniejszym wśród modeli obiektywów Fujifilm z mocowaniem G.
Model GF20-35mmF4 R WR to obiektyw o zmiennej ogniskowej, którego zakres dostępnych długości ogniskowych pokrywa przedział od ultraszerokiej ogniskowej 20 mm, po szeroki kąt 35 mm (ekwiwalent zakresu 16 mm – 28 mm dla formatu pełnej klatki 35 mm). Ultraszeroki kąt pozwala uchwycić kadry krajobrazowe czy miejskie pejzaże z precyzyjnym oddaniem szczegółów w wysokiej rozdzielczości dzięki zaawansowanym możliwościom aparatów serii GFX.
Fujinon GF 55mmF1.7 R WR to bardzo jasny obiektyw stałoogniskowy, dysponujący standardową ogniskową długości 55 mm (odpowiednik ogniskowej 44 mm w formacie pełnej klatki 35 mm). Ogniskowa obiektywu przekłada się na pole widzenia zbliżone do ludzkiego wzroku, tworząc naturalną perspektywę. Obiektyw jest uszczelniony, posiada wbudowany pierścień zmiany przysłony. Obiektyw jest dedykowany do fotografii portretowej, modowej ale znajdzie również zastosowanie w reportażu, fotografii ulicznej oraz krajobrazie.
GF 30mm F5.6 T/S Macro - ten szerokokątny obiektyw typu tilt-shift zapewnia bezkompromisowy poziom kontroli, by dostarczać wolne od aberracji i dystorsji obrazy produktów, martwej natury, krajobrazu oraz architektury. Jest to idealny obiektyw dla wymagających profesjonalistów, którzy oczekują najlepszych rezultatów.
GF110mmF5.6 T/S Macro - ten teleobiektyw typu tilt-shift zapewnia bezkompromisowy poziom kontroli, by dostarczać wolne od aberracji i dystorsji obrazy produktów, martwej natury, zdjęcia makro i o wiele więcej. Łącząc w swojej kompaktowej formie jakość obrazowania i funkcjonalność, jest to idealny obiektyw dla wymagających profesjonalistów, którzy oczekują najlepszych rezultatów.
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do aparatu Fujifilm GFX 50S. Odpowiednik obiektywu 87 mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
Teleobiektyw do średnioformatowego systemu Fujifilm. Ogniskowa 120 mm. Światłosiła: f/4. Średnica filtra 72 mm. Min. odległość ostrzenia: 45 cm
Wymiary: 89,2 x 152,5 mm
Waga: 980 g
Najwyższej klasy obiektyw średnioformatowy dedykowany do aparatu Fujifilm GFX 50S. Odpowiednik obiektywu 197,5 mm w dla formatu małoobrazkowego. Obiektyw został wyposażony w system uszczelnień dzięki czemu pozwala na pracę w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
Konwerter marki Fujinon wydłużający ogniskową obiektywu Fujinon GF 250mm o 1.4X. Powoduje zwiększenie wartości przysłony o jedną działkę.
Irix 11mm T4.3 jest profesjonalnym obiektywem filmowym charakteryzującym się ultra-szerokim kątem widzenia. Jego prostoliniowe odwzorowanie obrazu oraz duże pole obrazowe obejmujące format pełnej klatki. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix 11mm T4.3 jest profesjonalnym obiektywem filmowym charakteryzującym się ultra-szerokim kątem widzenia. Jego prostoliniowe odwzorowanie obrazu oraz duże pole obrazowe obejmujące format pełnej klatki. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix 11mm T4.3 jest profesjonalnym obiektywem filmowym charakteryzującym się ultra-szerokim kątem widzenia. Jego prostoliniowe odwzorowanie obrazu oraz duże pole obrazowe obejmujące format pełnej klatki. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix 11mm T4.3 jest profesjonalnym obiektywem filmowym charakteryzującym się ultra-szerokim kątem widzenia. Jego prostoliniowe odwzorowanie obrazu oraz duże pole obrazowe obejmujące format pełnej klatki. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix Cine 45mm T1.5 to obiektyw filmowy o ogniskowej 45mm i wartości transmitancji T1.5. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix Cine 45mm T1.5 to obiektyw filmowy o ogniskowej 45mm i wartości transmitancji T1.5. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix Cine 45mm T1.5 to obiektyw filmowy o ogniskowej 45mm i wartości transmitancji T1.5. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Irix Cine 45mm T1.5 to obiektyw filmowy o ogniskowej 45mm i wartości transmitancji T1.5. Jest on zaprojektowany do filmowania w rozdzielczości Ultra HD 8K.
Bardzo jasny obiektyw filmowy z mocowaniem Sony E. Pokrywa matrycę APS-C.
Bardzo jasny obiektyw filmowy z mocowaniem Sony E. Pokrywa matrycę APS-C.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Stałoogniskowy obiektyw filmowy pokrywający pełnoklatkowy sensor, VistaVision i Red Dragon.
Wszystkie ceny zawierają koszty gospodarowania odpadami. Informacje przedstawione na niniejszej witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić lepszą wygodę użytkowania. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas wszystkich plików cookie zgodnie z warunkami naszej polityki plików cookie. Dowiedz się więcej